درمان زگیل تناسلی با فریز

زگیل های تناسلی یکی از رایج ترین انواع عفونت های منتقله از راه جنسی هستند. تقریبا تمام افراد فعال از نظر جنسی، در معرض ابتلا به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی هستند. در این مقاله به بررسی علائم زگیل تناسلی و انواع روش های درمان زگیل تناسلی می پردازیم.

همانند زگیل های سایر قسمت های بدن، زگیل های تناسلی نیز توسط ویروس پاپیلومای انسانى ایجاد می شوند. برخی از گونه های این ویروس می توانند زگیل های تناسلی را ایجاد کنند، در حالی که سایر انواع آن ممکن است علت سرطان باشند. واکسن ها می توانند در برابر برخی سویه های این ویروس ایمنی ایجاد کنند.

زنان بیشتر از مردان در معرض مبتلا به این ویرووس هستند. همانطور که از نام آن مشخص است، زگیل های تناسلی بافت های مرطوب ناحیه تناسلی را درگیر می کنند. زگیل های تناسلی ممکن است کوچک و به فرم برآمدگی گوشتی و یا ظاهری شبیه گل کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد، زگیل ها آنقدر کوچک هستند که تشخیص داده نمی شوند.

راه های درمان زگیل تناسلی

1- الکتروکوتر زگیل تناسلی

در این روش از یک جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل ها استفاده می کند. ممکن است بعد از این کار فرد بیمار دچار درد و تورم شود.

2- جراحی برداشتن زگیل تناسلی

پزشک ممکن است برای جدا کردن زگیل ها از ابزار خاصی تحت عمل جراحی استفاده کند. در این روش درمانی، فرد را تحت بیهوشی عمومی یا بى حسى موضعی قرار می دهند و بعد از آن ممکن است درد شدیدی به وجود آید.

3- درمان زگیل تناسلی با کریوتراپی

انجماد با ایجاد یک برآمدگی در اطراف زگیل شما شروع می شود. همانطور که پوست شما بهبود می یابد، ضایعات از بین می روند و پوست جدید تشکیل می شود. بعضا ممکن است نیاز به تکرار این کار باشد تا بهبودی کامل حاصل شود. عوارض جانبی اصلی فریز کردن شامل درد و تورم است.

4- درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر ، گران بوده و معمولا برای زگیل های بسیار گسترده و مقاوم به درمان استفاده می شود. عوارض جانبی این روش شامل ایجاد زخم و درد است.

زگیل تناسلی در دهان

اغلب علائمی ندارد که افراد متوجه آلودگی خود نشده و بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش بیماری را انجام نمی دهند. این نوع HPV می تواند به سرطان دهانی-حلقی تبدیل شود. در سرطان دهانی-حلقی، سلول های سرطانی در گلو، زبان، لوزه ها، و دیواره های حلق ایجاد می شوند. این سلول های سرطانی می توانند از HPV دهانی گسترش یابند.

زگیل تناسلی در دهان

علائم اولیه سرطان دهانی-حلقی عبارتند از:

• مشکل در بلع
• گوش درد دائمی
• سرفه های خونی
• کاهش وزن غیر قابل توجیه
• گره های لنفاوی بزرگ شده
• گلو درد دائمی

پماد برای درمان زگیل تناسلی

1- پماد آلدرا
2- پماد پودوفیلین و پودوفیلوکس
3- محلول اسید سالسیلیک
4- سینکاتچینز (ورجین)

درمان های خانگی زگیل تناسلی

علاوه بر راه ها و روش های گفته شده برای درمان زگیل تناسلی راه هایی برای درمان خانگی زگیل تناسلی هم وجود دارند، که عبارتند از:

1- درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب
2- درمان زگیل تناسلی با سیر
3- روغن درخت چای
4- روغن کرچک
5- چای سبز
6- استفاده از آلوئه ورا
و….
برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با درمان خانگی زگیل تناسلی به لینک زیر مراجعه کنید.

وب سایت تخصصی زگیل تناسلی

Nasty Genital Warts

دکتر متخصص زگیل تناسلی

به طور کلی پزشک عمومی و یا هر یک از متخصصان بهداشتی می توانند تعیین کنند که شما زگیل تناسلی دارید یا نه اما برای درمان زگیل تناسلی ممکن است نیاز به یک دکتر متخصص زگیل تناسلی داشته باشید. این متخصصان عبارتند از:
• اورولوژیست
• متخصص زنان
• متخصص پوست

درمان زگیل تناسلی با سیر

برای گرفتن بهترین نتیجه در درمان زگیل تناسلی با سیر ، سیر خام خرد شده و یا روغن سیر تازه می تواند به طور مستقیم به زگیل های دست، پا یا اندام های تناسلی اعمال شود. سیر تازه می تواند باعث سوزش و حساسیت موقت پوست شود، اما به سلول های اپیتلیال آسیب نمی رساند. با توجه به گیاهان دارویی پزشکی، توصیه های رایج شامل استفاده از سیر سه بار در روز حداقل یک هفته یا تا زمانی که زگیل تناسلی شروع به چروک شدن و خشک شدن می کند.

حبه ها یا کپسول های سیر را می توان به صورت خوراکی مصرف کرد، که به allicin امکان می دهد تا وارد جریان خون شود و به عنوان ضد ویروس سیستمیک عمل کند. کپسول سیر بی بو معمولا برای کسانی که به بوی سیر حساس هستند، در دسترس است.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سیدعلیرضا دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما بزرگوار جناب آقای دکتر کرمی،روزتان خوش،با عنایت به سونوگرافی و سی تی اسکن بفرمائید، مشکلی در سی تی وجود دارد ، آیا نیاز به عمل دارد؟ پروستاتم را چه دستور میدهید؟ کمی سوزش ادرار هم دارم ،با تشکر
    1. تصویر کاربر سیدعلیرضا یکشنبه ۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما بزرگوار جناب آقای دکتر کرمی،روزتان خوش،با عنایت به سونوگرافی و سی تی اسکن بفرمائید، مشکلی در سی تی وجود دارد ، آیا نیاز به عمل دارد؟ پروستاتم را چه دستور میدهید؟ کمی سوزش ادرار هم دارم ،با تشکر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام تصویر خود کلیشه های سی تی اسکن رو بفرستید. جهت هماهنگی و اخذ نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ ۰۲۱۷۱۰۶۲۳۵۰ ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ح شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام‌و عرض ادب اقای دکتر من ازمایش اچ‌پی وی‌انجام‌ دادم جواب مثبت در امد از نوع ۵۳ الان باید چیکار کنم علائم خاصی نشان نداده یه دون ‌کوچک زدم‌فقط‌در طول التم الان باید چیکار کنم ایا این‌مریضی درمان دارد؟ اینکه ویروس‌از بدن هیچوقت خارج‌نمی شود درست میباشد؟ایا برای شریک‌جنسیم‌خطر‌زیادی دارد؟چه تاریخی مطبتون‌شروع به کار میکند که مزاحمتون‌ بشم‌من؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اون یک عدد باید کرایو بشود،واکسن گارداسیل بزنید
  • تصویر کاربر شقایق سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    وقت بخیر آقای دکتر چند وقت پیش آزمایش اچ پی وی دادم نوع بی خطر شو داشتم می خواستم ببینم کنار دیواره دهانم انگار زخم شده و دو یا ۳تا چیز سفید که شبیه پوست دراز میتونم دست بزنم ..می خواستم بدونم این زگیل تناسلیه؟
    1. تصویر کاربر NAME سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      میتونه باشه ولی بابت قطعی شدنش باید بیوپسی بشه.ولی نیاز نیست.با متخصص عفونی مشورت کنید

  • تصویر کاربر اهواز پنجشنبه ۴ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    61 سال سن دارم پیش از ازدواج در سال 60 التهاب پروستات داشتم بادارو خوب شد وتقریبا این مشکل هر 10 سال یک بار تکرار می شد 10روز پیش یکباره درد معقدی شروع شد ولی تکرار ادرار نداشتم واز بابت ادرار اذیت نیستم ولی دردی همراه با گرما در سوراخ معقد احساس می کنم روز گذشته دکتر معاینه کرد پروستات در اثز فشاز درد می گرفت جواب ازمایش PSA داده نشد ازمایشگاه تقاضای تکرار داد فکر می کنم بالا بود از دیروز انتی بیوتیک را شروع کردم با سپاس از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۴ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      خوبه.جواب ازمایش را برای ما بفرستید 

  • تصویر کاربر رز سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من حدود ۳ ساله به زیگل تناسلی گرفتم بعد از دو ماه از ازدواج باردار شدم و چند عدد مشخص شده که سزارین شدم بعد زایمان چند بار پدفین مصرف کردم فایده ای نداشتم ولی چند تاش بدون استفاده از دارو خشک شد افتاد باز سریع حامله شدم نتونستم درمان رو ادامه بدم حدود یک ماه هست ازمایش انجام دادم نوع ۶ هست باید چکار کنم ۲۶ سالمه و همسرم ۳۱ سالشه خواستم راهنمایی کنید که همسرم باید چکار کنه و من که نوع ۶ هستم و ایا میتونیم رابطه داشته باشیم در ضمن اقای دکتر ما شهرستان هستیم ممنون میشم راهنمای کنید و ایا نوع ۶ خطر داره یا نه
    1. تصویر کاربر NAME سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      خطر دارد ولی نسبت به انواع دیگر کم خطر تر است.توصیه به زدن واکسن کارا سیل می‌شود .در صورت داشتن ضایعه فعال بایستی کرایوتراپی شود 

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    سلام آقا دکتر خسته نباشید،آزمایش اسپرمم دادم دکتر گفت که سرعت اسپرمت کنده و سنو نوشت انجام دادم گفتن که در حالت خوابیده سنو پیدا نیست در حالت ایستاده پیداست که واریکوسل دارم ولی نگفت که گرید چند هستش ولی وقتی دکتر در حالت ایستاده بیضه رو آزمایش کرد دید که اره واریکوسل دارم.گفت باید عمل بشی .آقا دکتر من خوزستان سکونت دارم و هیچ بیمه ای هم ندارم اتباع خارجه هستم بیام تهران مطب شما با دارو رفع میکنید یا با عمل و اگه با عمل هزینه لاپاراسکپی و جراعی چنده...لطفا خواهشها جواب بدید ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر NAME سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      درمان آن جراحی است.جهت هماهنگی و اخذ نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
      ۰۲۱۷۱۰۶۲۳۵۰
      ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰

  • تصویر کاربر نازنین دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    من زگیل تناسلی اطراف ناحیه تناسلی زدم وچند تا دونه کوچیک اول دیواره واژن بعد بار اول فریز کردم ولی داخل وازن متوجه نشدند ک هست فریز کنن بعد فریز اول من چند روز بعد خارش گرفتم و ترشح داشتم ب دکتر متخصص زنان مراجعه کردم عفونت داشتم ،ایشون فقط ب من قرص دادن و گفتن اگه کرم واژینال بدم امکان اتقال ویروس از خارج ب داخل هست کرم ندادند برای واژینال ،من بعد یک هفته هنوز ترشح زیاد دارم ولی خارش اینام کم شده ب نطر شما کار درستی کردن اینجوری من خوب میشم ؟جواب ازمایش پاپ اسمیر هم عکسش براتون میفرستم ممنون میشم زود تر جواب بدین سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      باید توسط متخصص زنان معاینه شوید
  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید ب شمادکترعزیز
    دکترجان من چندماهیه متوجه شدم زگیل دارم چندتا دکتر رفتم یکی گفت قارچه یکی گفت زگیله
    پودوفیلین اسیکوویر اسیدسالسیلیک 25/.
    پماد الدرا مصرف کردم رفتن ولی باز چندروزه خارش گرفتم حس میکنم داره بازدرمیاد ممنون میشم کمکم کنید متاسفانه شهرمون یک دکتر دردبخور نداره...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      باید سر فرصت بیایید ببینم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    چه دارویی مصرف کنم دکتر برای عفونت و ترشح بد بو وسوزش شدید ادراری دکتر من التحاب پروستاتم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      اب زیاد ونمک کم
  • تصویر کاربر said دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام پروفسور من پيش خودتون كرايو كردم ولي بازم كنارش در امد چند تا راه هم ديره چه بايد بكنم عكس كه نميشه با اين سيستم فرستاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      بیایید ببینم
درحال دریافت اطلاعات