درمان التهاب پروستات با گیاهان دارویی یا دارو؟

التهاب پروستات؛ نام دیگر بیماری پروستاتیت است که حدد 10 تا 12 درصد مردان، علائم آن را تجربه میکنند. برای درمان التهاب پروستات چه باید کرد؟

 التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست؟

پروستاتیت، التهاب غده ی پروستات است. التهاب می تواند به علت عفونت پروستات و همچنین سایر علل مختلف باشد. غده ی پروستات بخشی از سیستم تولید مثل مردان است که به اندازه ی گردو بوده و در زیر مثانه و مقابل راست روده قرار می گیرد. این غده ، پیشابراه، لوله ای که از طریق آن ادرار و مایع منی از بدن خارج می شود را ، احاطه می کند. عملکرد اصلی پروستات تولید مایع منی برای انتقال اسپرم از طریق مجرای ادرار است.

توجه داشته باشید که التهاب پروستات هیچ ارتباطی با سرطان پروستات بدخیم ندارد.


انواع التهاب پروستات

در ادامه به انواع التهاب پروستات اشاره می کنیم.

پروستاتیت حاد باکتریایی

در نتیجه ی یک عفونت باکتریایی است ، معمولاً به طور ناگهانی شروع می شود و ممکن است علائم آنفلوانزا را نیز به همراه داشته باشد. این حالت نسبت به سایر موارد شیوع کم تری دارد.

التهاب پروستات مزمن

التهاب مزمن پروستات در نتیجه ی عفونت های باکتریایی مکرر(عودکننده) غده ی پروستات به وجود می آید. در بین حملات، بیمار ممکن است علائم جزئی داشته یا حتی بی علامت باشد اما معمولاً درمان آن موفقیت آمیز نیست.

پروستاتیت مزمن / سندرم درد مزمن لگنی

با اینکه پروستاتیت ها اغلب در این دسته قرار دارند، اما شناخته شده نیستند . این حالت بسته به وجود یا عدم وجود سلول های ضدالتهابی در ادرار، مایع منی و مایع پروستات ، می تواند التهابی یا غیرالتهابی باشد. اغلب علت خاصی را نمی توان برای آن یافت. علائم می توانند به صورت متناوب بوده و به حالت مزمن درآیند.

پروستاتیت التهابی بدون علامت

این بیماری اغلب بطور اتفاقی در حین انجام تست های  ناباروری یا سرطان پروستات تشخیص داده می شود. افراد مبتلا به این نوع پروستاتیت از علائم یا ناراحتی خاصی شکایت نمی کنند اما سلولهای ضدالتهابی (ایمنی) در مایع منی / پروستات آن ها وجود دارد.


علل التهاب پروستات

التهاب پروستات می تواند به وسیله ی باکتری هایی ایجاد شود که از مجاری ادراری به درون پروستات راه یافته اند (شایع ترین علت باکتریایی). باکتری  بطور مستقیم و یا از طریق لنف از مقعد، نیز می تواند گسترش یابد.

همچنین ارگانیسم های مختلف منتقله از راه جنسی  مانند نایسریا گونورائه، کلامیدیا تراکوماتیس یا HIV نیز می توانند علت دیگری برای التهاب پروستات باشند. دیگر ارگانیسم های مسئول عفونت ،اغلب در عفونت های دستگاه ادراری نیز یافت می شوند ؛ ازجمله اشریشیا کلی. در بسیاری از موارد (به خصوص در نوع مزمن پروستاتیت)، علت خاصی برای پروستاتیت وجود ندارد.

آیا التهاب پروستات درمان میشود

بله، التهاب نیازی به عمل پروستات ندارد و معمولا برای درمان ورم پروستات از داروها استفاده می کنند.

درمان قطعی التهاب پروستات

درمان ورم پروستات بستگی به علت و نوع پروستاتیت دارد. چنانچه علت آن عفونت باکتریایی باشد، آنتی بیوتیک ها تجویز می شوند. تمامی گروه های  پروستاتیت نیازمند مراقبت های حمایتی، کنترل درد در صورت نیاز و پیگیری دقیق با متخصص مربوطه هستند .

در موارد خاص، برخی از افراد مبتلا به التهاب پروستات ممکن است نیاز به بستری شدن داشته باشند. روش های درمان ممکن است شامل موارد زیر باشند:

۱- درمان التهاب پروستات با آنتی بیوتیک ها

پزشک در رابطه با نوع آنتی بیوتیک و مدت زمان درمان تصمیم می گیرد. دکتر به شما می گوید: بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت پروستات

۲- داروهای ضد التهابی پروستات

این داروها می توانند به کاهش درد کمک کنند.

۳- مسدود کننده های آلفا

این داروها با شل کردن فیبرهای عضلانی اطراف مثانه و غده ی پروستات، می توانند علائم ادراری را کاهش داده و به بهبود تخلیه ی مثانه کمک کنند.

درمان گیاهی التهاب پروستات در جوانان

گاهی برای درمان تورم و التهاب پروستات می توان از طب سنتی استفاده کرد. در ادامه به گیاهان دارویی که در درمان التهاب پروستات موثر هستند، اشاره می کنیم:

درمان التهاب پروستات با چای سبز

– چای سبز

چای سبز به دلیل خاصیت ضدباکتریایی در درمان التهاب و تورم پروستات موثر است. می توانید دم کرده ی چای سبز را روزی سه بار مصرف کنید.

– نخل اره‌ای ایرانی

میوه های رسیده ی این نوع نخل که به صورت چای، میوه خشک و غیره موجود است می تواند در درمان بیماری های پروستات مفید واقع شود.

– درمان گیاهی التهاب پروستات با گزنه

گزنه را بگذارید تا خشک شود سپس آن را خرد یا آسیاب کنید. روزی سه بار یک قاشق مرباخوری گزنه را با یک فنجان آب جوش دم کرده، پس از 15 دقیقه مصرف کنید.

– دانه‌های کدوی طبی

روزی سه بار، 10 تا 15 عدد از دانه های کدوی طبی را بخورید. در صورت عدم دسترسی به آن نیز می توانید 20 قطره از روغن آن را میل کنید.

– شیرین بیان

مصرف روزانه سه نوبت دمنوش شیرین بیان یا جوشانده ی ریشه های آن در درمان بزرگی پروستات مفید است.

درمان خانگی التهاب پروستات

درمان سریع التهاب پروستات

در حالی که معمولا درمان های پزشکی ضروری هستند، نوشیدن آب میتواند به بیرون راندن باکتری ها کمک کند. درمان های خانگی میتوانند به بهبود علائم کمک کنند، اما معمولا نمی توانند باکتری های پروستات را از بین ببرند. معمولا درمان های پزشکی ضروری هستند.

درمان خانگی التهاب پروستات شامل موارد زیر هستند:

  • خوردن آب بیشتر برای کمک به بیرون راندن باکتری ها
  • پرهیز از محرک های مثانه مانند الکل، کافئین و غذاهای تند
  • نشستن در تشت آب گرم
  • استفاده از پد های گرم کننده بری کاهش درد
  • پرهیز از فعالیت هایی که باعث تحریک پروستات میشوند، مانند دوچرخه سواری، اسب سواری و هر کاری که شامل نشستن طولانی مدت باشد
  • تمرین ورزش های کگل، برای تمرین دادن مثانه
  • در چندین مطالعه، نشان داده شده است که ماساژ پروستات به کاهش علائم در برخی از بیماران مبتلا به پروستاتیت غیر باکتریایی مزمن کمک می کند.
  • اگر دوچرخه سواری یا اسب سواری می کنید، توصیه می شود که این فعالیت ها را تا زمانی که بهبود نیافتید، تعلیق کنید.
  • اگرچه داروهای گیاهی بسیاری در دسترس هستند، اما شواهدی وجود ندارد که داروهای گیاهی پاسخ قطعی داشته باشند.

التهاب پروستات و ورزش

فعالیت بدنی می تواند سلامت جسمی و احساسی را بهبود بخشیده و موجب کنترل وزن، حفظ عضلات، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حفظ قدرت استخوان ها شود. فعالیت موجب کمک به تعادل و بهبود خواب و کاهش خستگی و اضطراب می شود. ورزش همچنین می تواند باعث کاهش عوارض بالقوه درمان سرطان پروستات شود.

آیا می دانید چه ورزش هایی برای درمان التهاب پروستات مناسب می باشد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورزش برای درمان پروستات


آیا التهاب پروستات خطرناک است

مردان در سنین مختلف به پروستاتیت مبتلا می شوند، اما این بیماری در مردان جوان و میانسال شایع تر است. سایر عوامل خطر برای ابتلا به التهاب پروستات عبارتند از:

پروستاتیت

✅ سابقه ی اولیه یالتهاب پروستات

✅ فردی که اخیراً عفونت مجاری ادرار داشته

✅ فردی که اخیراً از کاتتر ادراری استفاده کرده

✅ غده پروستات بزرگ شده

✅ مقاربت مقعدی

✅ اختلال در ساختار یا عملکرد سیستم ادراری

✅ کم آبی (عدم وجود مایع کافی )

✅ آسیب (ضربه) های موضعی به لگن مثل سقوط از دوچرخه و اسب


آیا التهاب پروستات باعث ناباروری می شود؟

متخصصان میگویند که التهاب پروستات یکی از علل نادر ناباروری است، اما ممکن است برگشت پذیر باشد. اگر التهاب مزمن پروستات توسط باکتری ها ایجاد شود، آنتی بیوتیک ممکن است باعث از بین رفتن التهاب و بهبود ناباروری شود.

اگر پروستات دارید و نگران ناباروری خود هستید می توانید با مطالعه مطلب زیر از نگرانی های خود بکاهید  و اطلاعات خورد را در زمینه تاثی پروستات در ناباروری تکمیل کنید.

آیا پروستات باعث ناباروری میشود؟


علائم التهاب پروستات

علائم التهاب پروستات بسته به علت اصلی ایجاد کننده ی آن متفاوت هستند. علائم ممکن است به آرامی یا سریعا ظاهر شوند(بسته به علت بیماری و درمان در دسترس) و ممکن است به سرعت بهبود یافته یا چند ماه طول بکشد و همچنین بیماری می تواند عودکننده(پروستاتیت مزمن) باشد. شروع ناگهانی و با شدت معمولاً بیانگر پروستاتیت حاد باکتریایی است. علائم و نشانه های ممکن در التهاب پروستات عبارتند از:

✅ ادرار دردناک و یا دشوار و تکرر ادرار

✅ ادرار خونی

✅ درد حنجره، درد مقعدی، درد شکمی و / یا کمردرد

✅ تب و لرز

✅ درد و احساس ناراحتی

✅ ترشح از مجرای ادرار

✅ انزال دردناک یا اختلال عملکرد جنسی


تشخیص التهاب پروستات

التهاب پروستات معمولاً از طریق تجزیه و تحلیل نمونه ی ادرار و معاینات فیزیکی غده ی پروستات توسط پزشک مربوطه ( اورولوژیست ) ، تشخیص داده می شود. این معاینه شامل معاینه ی توشه ی رکتال است که در آن پزشک با لمس غده ی پروستات از ناهنجاری های آن آگاه می شود. گاهاً پزشک ممکن است نمونه ای از مایعات پروستات را جمع آوری و آزمایش کند.

معاینه انگشتی پروستات

ماساژ پروستات

گاهی اوقات ماساژ پروستات برای مقایسه ی نمونه های مایع پروستات قبل و بعد از این مداخله انجام می شود. برای انجام این روش، پزشک در طول معاینه ی توشه ی رکتال، با ماساژ  غده ی پروستات آن را دچار ایسکمی می کند. از آنجایی که این نگرانی وجود دارد که با استفاده از این روش امکان انتقال باکتری ها به جریان خون وجود دارد، در موارد پروستاتیت باکتریایی حاد انجام این معاینه ممنوع است.

انواع تست های پروستات

تست های دیگری که می توانند کمک کننده باشند  شامل:

# تست شمارش کامل خون (CBC)

# پانل الکترولیت

# کشت خون

#نمونه ی ارتشاحات مجرای ادراری 

# سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA): تست PSA که به عنوان یک آزمایش غربالگری برای سرطان پروستات مورد استفاده قرار می گیرد،  می تواند در التهاب پروستات نیز افزایش یابد.

تصویربرداری سونوگرافی، سی تی اسکن (CT)، سیستوسکوپی و بیوپسی پروستات می توانند از دیگر موارد تشخیصی کمک کننده باشند.


عوارض التهاب پروستات

چند عارضه ی احتمالی التهاب پروستات شامل موارد زیر است:

✅ پروستاتیت حاد قابلیت تبدیل شدن به پروستاتیت مزمن را دارد.

✅ انسداد راه خروجی مثانه یا احتباس ادرار

ناباروری و التهاب پروستات

✅ آبسه غده پروستات

✅ انتشار عفونت به جریان خون (باکتری در خون / سپسیس)

پروستاتیت می تواند سطح PSA خون را افزایش دهد. شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که پروستاتیت می تواند منجر به سرطان پروستات شود. اگر التهاب حاد / پروستاتیت حاد درمان شود،معمولاً سطح PSA  به سطوح نرمال باز می گردد.

نتیجه گیری 

پروستاتیت می تواند یک بیماری باکتریایی حاد باشد که اغلب به راحتی با آنتی بیوتیک ها درمان شود یا می تواند یک بیماری مزمن باشد که نیازمند درمان و پیگیری طولانی مدت است.

دکتر حسین کرمی متخصص پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کسری۱۱۱ جمعه ۲۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 364 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید بنده ۲۵ سالمه،چند ماه پیش به کرونا دچار شدم بعد یه ماه یه شب احساس شدید ادرار داشتم بعد ادرارم با فشار و سورزش شدید اومد انتهای ادرار هم خون اومد چند روز سوزش خفیف داشتم و درد بیضه چپ و پایین مثانه و کشاله ران یکی دو روز هم ادرارم دو شاخه بود تکرر و کمی ادرار ندارم ولی
    فرص خوردم بهتر شدم و تقریبا مشکلی نداشتم تا چند شب پیش احساس کشیدگی و تیر کشیدن در ناحیه بین مقعد و کیسه بیضه داشتم تا دیشب باز هم با همون حالت پر فشار ادرار کردم و باز هم خون و سوزش داشتم از دیشب دو بار ولی بازم امروز عادی شد سنوگرافی هم تا بعد عید نوبت نمیدن راهنمایی کنید لطفا آیا همون التهاب پروستاته ؟دارو چی مصرف کنم با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر کسری۱۱۱ یکشنبه ۱۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      دفعه اول چند روزی سیپروفلوکساسین مصرف کردم
    2. تصویر کاربر کسری۱۱۱ چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      جناب دکتر سنو گرافی و آزمایش کشت و ادرار هم دادم گفتن نه التهاب پروستات داری نه سنگ و اینا تو آزمایشمم نه خون بود نه عفونت گفتن همه چی نرماله خیلی عجیبه من چیکار کنم؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      احتمالا از عوارض کرونا بوده ، بهتره سیستوسکوپی انجام شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر روح شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 357 مشاهده پرسش
    سلام داکتر من التهاب مزمن پروستات دارم شب یک بار بیرون میروم و وقتی داکتر رفتم بعد از التراسوند ۴۸سی سی ادرار باقی مانده در مثانه است باید چه کار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      شبی یک عدد کپسول تامسولوسین مصرف کنید
  • تصویر کاربر fayyaz جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    من 40سال سن دارم و متاهل هستم.چند وقت بود که احساس می کردم ادرارم کامل تخلیه نمیشه و مدت زیادی در دستشویی معطل می ماندم تا ادرارم تخلیه بشه.به دکتر مراجعه کردم پس از سونوگرافی مشخص شد که حجم پروستات 48 هست و اندازه پی اس آ 1.61 دکتر گفت التهاب پروستات هست و ناشی از استرس ووسواس زیاد.انتی بیوتیک داد یک دوره و کپسول عصاره گیاه نخل اره ای...پس از مصرف باعث برطرف شدن علایم شد.الان چند روزی هست که احساس می کنم مثانه ام پره ولی تخلیه کامل نمیشه و بعد از هر دفعه ادرار تا مدتی احساس ریزش ادرار دارم .شبها اصلا برای دستشویی بیدار نمی‌شدم اما دو شب هست که بیدار می شم البته یک نوبت..حس می کنم فشار ادرارم نسبت به گذشته کمتر شده و احساس سوزش ناچیزی در سر آلت تناسلی دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      شبی یک عدد کپسول تامسولوسین مصرف کنید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 411 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان خسته نباشید
    من ۲۵ ساله هستم قبلا یه بار دچار سوزش ادرار و تکرر ادرار بعد از رفتن به دستشویی شدم پیش دکتر رفتم بهم دارو داد اما بعد از دوماه دوباره با سوزش و درد زیر شکم و احساس گرفتگی ران پای راست و درد بیضه سمت راست به متخصص مراجعه کردم بهم دارو تامسولوسین و تاوانکس داد و آزیترومایسین .یک ماهی هس میخورم بهتر شدم ولی درمان نه . ناگفته نمونه واریکاسل هم دارم و قرص باکلوفن و پرگابالین هم مصرف میکنم .شب ها هم تکرر ادرار ندارم فقط روزها و بعد از دستشویی احساس میکنم ادرار کامل تخلیه نمیشه و بعد از ادرار احساس میکنم ادرار از مثانه میاد و پشت کلاهک گیر میکنه و نشت میده .دکتر بهم گفت التهاب پروستات و تنگی مجرا داری ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی انجام شود
    2. تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام دوباره دکتر جان آزمایش ادرار و سونو هم انجام دادم و پیوست میکنم براتون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      عکسی که فرستادین ازمایش ادرار و سونوگرافی نیست
    4. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      این سونو گرافی
    5. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      اینم ادراره دکتر جان
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس RUG برای بررسی تنگی مجرا انجام شود
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرمی هر ۱۲ ساعت می باشد. مدت درمان ۳۰ تا ۴۵ روز است. از مصرف ادویه جات و فلفل و کافیین و قهوه و نوشابه و سیر و پیاز پزهیز کنید.
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر Mohammad شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من ۲۳ سالمه
    من یه مدت هست که درگیر ورم پروستات(التهاب پروستات هستم)
    قرص های مختلفی از جمله پرازسین،اکسی بیوتین،افلوکسیر و... استفاده کردم که تا یه مدت کوتاهی خوب بودم ولی بعد دوباره علائم بازمیگشت
    اخیرا از شیاف ایندومتاسین و نشستن در آب گرم استفاده کردم ولی بهبودی حاصل نشد
    الان نزدیک ۲ ماه هست که از قرص سیپروفلوکساسین استفاده میکنم ولی بازم فرقی نکرده
    لازم به ذکر هست که من قبلا زیاد خود ارضایی میکردم و نزدیک به ۲سال هست تحت استرس و فشار عصبی زیادی قرار دارم و میشه گفت پروستاتیت عصبی دارم
    (از زمانی که ماشینم رو در حادثه از دست دادم )
    ممنون میشم بهترین دارو و درمان رو تجویز کنید برام
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      شلام علایم شما پروستاتیت (التهاب پروستات) می باشد. بهترین درمان آن قرص افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرمی هر ۱۲ ساعت می باشد. مدت درمان ۳۰ تا ۴۵ روز است. از مصرف ادویه جات و فلفل و کافیین و قهوه و نوشابه و سیر و پیاز پزهیز کنید.
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    با سلام بنده 28 سال سن دارم مجرد هستم حدودا از5 سال پیش ادرار کاملا تخلیه نمی شد چند قطره باقی میموند اما با دفع مدفوع مشکلی نبود به پزشک مراجعه کردم بعد از سونو گفتند مشکلی نیست اما مشکل حل نشده و حالا کلیه درد دارم میل جنسی هم بیشتر شده خواهشا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      استبرا انجام دهید ،
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 1309 مشاهده پرسش
    سلام. بنده ۲۵ سالمه. چند ساله که درد هنگام ادرار ، کمی فشار ادرار و انزال دردناک دارم و احساس میکنم که این تنگی به دهانه مقعدم هم رسیده و تنگ تر از حالت عادیه. دکتر تشخیص التهاب پروستات رو دادن، بهم قرص باکلوفن ، پرازوسین و افلوکساسین رو دادن. این قرص ها رو خوردم و احساس بهبودی بهم دست داد. هم ادرار و هم اجابت مزاجم راحت تر شده بود، تا سه روز احساس بهبودی داشتم، ولی بعد از اون دوباره علائم برگشت و مثل قبل شدم. بعد از یک ماه مصرف دارو دوباره به دکتر مراجعه کردم و یک ضد التهاب سلکوکسیب رو به قرص هام اضافه کردن. الان ۸ روز میشه که این قرص های جدید رو میخورم ولی بهبودی حاصل نشده جز اینکه درد شروع ادرارم کمی کمتر شده . نظر شما در این مورد چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      شلام علایم شما پروستاتیت (التهاب پروستات) می باشد. بهترین درمان آن قرص افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرمی هر ۱۲ ساعت می باشد. مدت درمان ۳۰ تا ۴۵ روز است. از مصرف ادویه جات و فلفل و کافیین و قهوه و نوشابه و سیر و پیاز پزهیز کنید.
  • تصویر کاربر فرز جمعه ۳۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب.
    من 34 سالمه و متاهل به مدت یک ماه ناحیه پروستاتم درد میکنه مخصوصا هنگام نزدیکی و نعوظ. درد به ناحیه مقعد و به نشیمنگاه میزنه که موقع نشستن مشکل دارم.سونوگرافی انجام دادم اندازه پروستات طبیعی بوده.موقع دفع ادرار زیاد مشکل ندارم ولی دائما احساس کاذب داشتن مدفوع دارم.سندروم روده تحریک پذیر هم دارم.علتش چی میتونه باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.
  • تصویر کاربر فرجی جمعه ۳۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 358 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض خسته نباشید اقای دکتر من اسال واندی پیش دکتر متخصص کلیه ومجاری ادراری میرم وورم پروستات دارم تا حالا قرصهای باکلوفن وپروترال ۴/. وترازوسین میخوردم ولی الان چند دقیقه طول میکشه که ادرارم بیاد و دوشاخه شده وقطع ووصل میشه وفشار کم داره سیسکوستوپی دوبار شدم وخوب نشدودردوسوزش هم داخلش اضافه شدموالان قرصمو قوی کرده و گفتند اگر خوب نشی باید عمل بشی من بای چه کار کنم دوتا بچه هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام سن؟
  • تصویر کاربر امید دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 364 مشاهده پرسش
    سلام من پروستاتم کیست داره پیش چند پزشک رعتم جواب درستی نگرفتم هرروز بدتر وبزرگ تر میشه لطفا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس و ازمایشات رو بفرستید
درحال دریافت اطلاعات