علائم سرطان پروستات در جوانان چیست؟

علائم سرطان پروستات در جوانان شبیه به علائم بزرگی خوش خیم پروستات و التهاب پروستات است و می تواند تا حد زیادی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد.

اکثر مردان جوان هیچ علائمی ندارند، به خصوص در مراحل اولیه بیماری، و اغلب سرطان پروستات به طور تصادفی به دنبال چکاپ توسط پزشک کشف می شود. یک یا دو علامت مبهم ممکن است هشدار دهنده به نظر نرسد، اما پیگیری آن بسیار مهم است زیرا این سرطان معمولا بدون علامت است.

علائم سرطان پروستات در جوانان

– اگر تغییر در اندازه گره های لنفاوی در ناحیه کشاله ران دیده شود، ممکن است به علت عفونت موضعی باشد. با این حال، ممکن است نشان دهنده سرطان در منطقه محلی، از جمله سرطان پروستات باشد.
– یک تب ناشناخته ممکن است نشانه ای از پنومونی یا بیماری دیگری باشد، اما ممکن است معرف سرطان نیز باشد، به خصوص اگر همراه با عرق شبانه و / یا کاهش شدید وزن باشد.
– کاهش وزن ناگهانی نگران کننده است. اکثر مردم، صرفنظر از سن، به سختی وزن کم می کنند. اگر یک مرد جوان بیش از 10 درصد از وزن خود را در عرض چند هفته از دست بدهد، قطعا هشدار دهنده است.
– خستگی. در حالی که می تواند ناشی از سختی های زندگی روزمره باشد، اگر خستگی با استراحت برطرف نشود، نباید نادیده گرفته شود.
بزرگ شدن پروستات در مردان جوان

نشانه های سرطان پروستات در جوانان

شایع ترین علائم سرطان پروستات عبارتند از:
  • مشکل در شروع و توقف ادرار
  • تکرر ادرار
  • درد هنگام ادرار کردن
  • کاهش ادرار و احساس پر بودن مثانه بعد از ادرار کردن
در مردان مسن، ممکن است این علائم وجود داشته باشند بدون اینکه شخص مبتلا به سرطان پروستات باشد. با این حال، در مردان جوان، این علائم نگران کننده اند، به خصوص اگر به تدریج بدتر شوند. همچنین بعضی از مردان جوان ممکن است در حین یا بعد از انزال درد داشته باشند، اگر هر یک از این علائم وجود داشته باشد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

علائم سرطان پروستات بدخیم

با پیشرفت سرطان پروستات، علائم بیشتر می شوند. عملکرد مثانه بیشتر مختل می شود و بعضی از مردان جوان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات بعضی اوقات عفونت عود کننده ی ادراری، خون در ادرار و ناتوانی در ایجاد نعوظ را تجربه می کنند.
علائم دیگری که بی ربط به نظر می رسند مثل: سرفه، درد قفسه سینه و درد شکمی ممکن است در مراحل پیشرفته سرطان پروستات مشاهده شوند.

# متاستاز بیماری

مردان جوان مبتلا به متاستاز سرطان پروستات ممکن است خستگی، بی قراری و کاهش وزن را تجربه کنند. در حالی که این علائم مبهم هستند، بروز آنها با هم ممکن است یک بیماری بسیار جدی را نشان دهند. اگر سرطان به استخوان گسترش پیدا کند، ممکن است درد شدید استخوان، به خصوص کمر یا لگن، تجربه شود. علاوه بر این، این مردان جوان بیشتر در معرض شکستگی های استخوانی به علت تضعیف استخوان ها ناشی از سرطان گسترش یافته به استخوان هستند.
عوارض پروستاتیت

علائم سرطان پروستات در مرحله ی آخر

سرطان پروستات در مردان بالای 50 سال شایع است. غده پروستات در مردان زیر مثانه قرار دارد. مرحله آخر سرطان پروستات وقتی اتفاق می افتد که سرطان به استخوان ها و یا گره های لنفاوی گسترش یابد. این مرحله اغلب غیر قابل درمان است. در این مرحله، مدیریت درد و کیفیت پایان زندگی بسیار مهم است.
وقتی برای چکاپ نزد پزشکتان می روید برای احتمال ابتلا به سرطان پروستات از او درخواست معاینه کنید. اغلب مردان از چکاپ منظم سر باز می زنند تا زمانی که نشانه های یک اختلال را متوجه شوند. برای فهمیدن زود هنگام بیماری که در آن زمان درمان بسیار موثر است، انجام معاینه منظم مهم است.
علائم سرطان پروستات در مرحله پایانی عبارت است از:
  • درد در ناحیه کمر، لگن و قسمت فوقانی پاها
  • خون در ادرار و درد هنگام ادرار کردن
  • بی حالی
  • بی اختیاری ادراری
  • درد های بدن
  • مشکلات جنسی (اختلال عملکرد نعوظ
  • تکرر ادرار مخصوصا در شب
هر گونه نشانه ای که به سرعت بوجود آید یا موجب درد شدید شود باید بلافاصله به پزشک گزارش شود. بسیاری از بیماران وقتی متوجه علائمی از قبیل خون در ادرار می شوند، به اضطراب می افتند ولی پس از آن مراجعه به پزشک و دریافت مراقبتهای درمانی را به تعویق می اندازند، این کار بسیار خطرناک است، با تشخیص علامت سرطان پروستات یا به اورژانس مراجعه کنید یا با پزشک خود تماس بگیرید. سریع اقدام کنید و اطمینان حاصل کنید که هرگونه مراقبت های پزشکی مورد نیاز را دریافت می کنید.
درمان سرطان پروستات

درمان سرطان پروستات در جوانان

درمان سرطان پروستات در مرحله آخر عبارتند از: درمان هورمونی، شیمی درمانی، برداشتن پروستات از طریق پیشابراه، داروهای ضد درد، و رادیوتراپی برای درد استخوان. برای بررسی بیشتر، همه ی گزینه های درمانی را از پزشکتان بپرسید. بعضی از بیماران بر کیفیت زندگی با سرطان پروستات در مرحله پایانی تمرکز می کنند و سایر بیماران می خواهند از هر درمانی استفاده کنند.

اهداف مدیریت درد در بیماران مبتلا به مرحله ی آخر سرطان پروستات

مدیریت درد برای سرطان پروستات در مرحله آخر برای کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی صورت می گیرد. برخی از بیماران ممکن است ترجیح دهند از تسکین درد اجتناب کنند و سایر بیماران با تسکین درد، کیفیت زندگیشان را افزایش می دهند. بسیاری از بیماران گروه های پشتیبانی را برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مرحله پایانی پیدا می کنند که بسیار مفید هستند و راهنمایی هایی برای مدیریت درد ارائه می دهند.
شرکت در یک گروه حمایت کننده همچنین ممکن است به کاهش میزان انزوای بیماران مبتلا به سرطان در مراحل پایانی کمک کند. احساس همبستگی با دیگر بیماران در یک وضعیت مشابه ممکن است به بیماران کمک کند تا امیدوار باشند و راهی برای به حداقل رساندن درد خود از طریق جستجوی دانش و ایجاد دوستی پیدا کنند.

درمان جایگزین برای سرطان پروستات

بسیاری از درمان های جایگزین متفاوت تحت تحقیق هستند و در حال حاضر برای سرطان پروستات مرحله پایانی استفاده می شوند. برخی از درمان های جایگزین که بعضی از بیماران دریافتند که مفید هستند عبارتند از: مکمل های ویتامین D، به احتمال زیاد کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، مصرف قارچ شیتاکی یا عصاره قارچ برای کمک به افزایش طول عمر و آرامش ذهن و بدن.

پیشگیری از سرطان پروستات با آگاهی بیشتر

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مرحله پایانی بسیار علاقه مند به آموزش روش پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات به مردان جوان خانواده ی خود هستند. برخی از پیشنهادات برای تغییر رژیم غذایی شامل محدود کردن مصرف گوشت قرمز و افزایش مصرف سبزیجات تازه، میوه ها و دانه ها است. همچنین بیماران مبتلا به سرطان پروستات مایل به صحبت کردن با دوستان و بستگان درباره اهمیت آزمایش منظم برای سرطان پروستات، مخصوصا برای افرادی که سابقه خانوادگی بیماری را دارند، هستند.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

            شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یاسرطالبی سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترمن سی سالمه قبلن بدنسازی کارمیکردم داروهای زیادی مصرف کردم الان تقریباسه ماه اتلم بلندنمیشه ازناحیه کمرم درددارم ادرارمیکنم خارش دهانه اتل دارم ایااین سرطان پروستات.ایادرمانی داره میشه راهنمایم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      باید بررسی ازمایش خون و هورمونی شوید
  • تصویر کاربر سخ سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام
    حدود یکماهه هنگام ادرار کردن با مشکل مواجه هستم یعنی خیلی قطع میشه و سوزش کمی هم دارم.اگه امکان داره راهنمایی کنید .
    داروی پانیک بوسیپرون و سرترالین استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    احتیاج به راهنمایی شما دارم آقای دکتر. سن:25. دکتر ارولوژ بعد از سونوگرافی آنتی بیوتیک و پروستاتان یک ماهه دادند. نصف دارو تمام شده و درد کمی بهتر است. اگر از بدخیمی باشد باز هم آنتی بیوتیک درد را کم می کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      در سن شما بدخیمی پروستات وجود نداره
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      متشکر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      🙏
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر روزبه چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 791 مشاهده پرسش
    سلام جناب پروفسور کرمی بنده ۲۸ سال سنم هست مجرد درطول ۱۰ روز دوبار عمل خو ارضایی رو انجام دادم هردو بار اسپرمم قهوه ای رنگ شده ودر قسمت مهره های کمرم احساس درد خفیف دارم وقسمت بالای الت نزدیک به ران پای راست درد کم دارم ایا سرطان پروستات تشخیص مفرمایین؟ متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      برای ۵ روز هر ۱۲ ساعت سیپروفلوکساسین مصرف شود و سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    ۱۶ سال سن دارم
    تکرر ادرار دارم.خود ارضایی هم میکنم.
    ایا سرطان پروستاته؟؟؟
    چکار کنم؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر ربطی نداره ، ازمایش ادرار و قند خون
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    من ۱۶ سال سن دارم. بعد تکرر ادرار دارم و موقع ادرار باید به خودم فشار بیارم.خود ارضایی هم دارم.
    ایا سرطان پروستات دارم؟؟؟
    چکار کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار و قند خون انجام شود. ربطی به سرطان ندارد
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    من ۱۶ سال سن دارم.
    تکرر ادرار دارم و موقع ادرار باید به خودم فشار بیارم.
    قبلا خود ارضایی داشتم و الانم بعضی وقتا دارم.
    آیا سرطان پروستات دارم؟؟؟
    قرص واسه تکرر ادرار چی معرفی میکنید؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار و قند خون انجام شود. ربطی به سرطان ندارد
  • تصویر کاربر حاجیان دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام‌دکتر‌من‌بدستور‌شما‌جهت‌کم‌شدن‌ادرار‌قزصپروترال‌۴‌درصد‌دوهفته‌می‌خورم‌الان‌مشکل‌‌خروج‌‌منی‌‌موقع‌‌نزدیکی‌‌دارم‌‌ومنی‌‌خارج‌‌نمیشه‌‌وکماکان‌مشکل‌ادرار‌دارم‌‌البته‌من‌تریاک‌مصرف‌‌میکنم‌وفشار‌خون‌دارم‌که‌با‌‌خوردن‌‌دارو‌‌کنترل‌‌است‌‌خواهشن‌‌کمکم‌‌کنید‌
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      حجم پروستاتون در سونو چقدر بود ؟
  • تصویر کاربر شهاب دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام. جناب دکتر، سوالم در رابطه با این هست ک کج بودن و افتادگی آلت تناسلي ب طرف چپ در حالت عادی، عادی می باشد یا خیر.
    و سوال بعدیم این هست ک آیا عدم ميل جنسي ب جنس‌ مخالف نیز قابل درمان می باشد یا خیر، و اگر قابل درمان می باشد راه کار را معرفی فرمایید. با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام در مورد کجی آلت اگر کمتر از ۳۰ درجه باشد و در رابطه جنسی اختلال ایجاد نکند نیازی به جراحی نیست. در غیر این حالت ها باید عمل شود که میتوانید جهت نوبت با تلفن ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص لیبیدوکس هر ۱۲ ساعت
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر خالد شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 460 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید.بنده ۳۷ساله هستم که یکسال میشه که برای رابطه جنسی ازقرص سیلدنافیل ۵۰میلی استفاده میکنم ودر هرمرحله رابطه رو ۳بارنزدیکی میکنم میخواستم بدونم این مصرف قرصها عوارض دارند یا نه ?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص بی عارضه وجود نداره،ولی اگه مشکلی پیدا نمیکنید با دارو،مصرف کنید
درحال دریافت اطلاعات