آیا التهاب پروستات خطرناک است؟

پروستاتیت یا التهاب پروستات نوعی بیماری است که غده پروستات را تحت تأثیر قرار داده و موجب تورم (التهاب) می شود.

این حالت می تواند به علت عفونت باکتریایی (پروستاتیت باکتریال) ایجاد شده و یا علت ناشناخته داشته باشد و پروستاتیت باکتریال مزمن یا سندرم درد لگنی مزمن (CPPS) نامیده می شود.

تخمین زده شده است که نیمی از مردان دست كم یک بار در طول زندگی خود به التهاب پروستات مبتلا می شوند. عارضه ی اصلی پروستاتیت باکتریال مزمن تاثیر آن بر جسم و روح شماست. علائمی همچون درد و اختلالات نعوظ می توانند تا حد زیادی بر کیفیت زندگی و سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

عوارض پروستاتیت

عوارض التهاب پروستات

۱) علائم موثر بر کار و زندگی

علائمی مانند درد مبهم پرینیوم، بیضه ها و ناحیه ی لومبوساکرال (دیسک بین مهره ای L5-S1)، تكرر ادرار ، فوریت و دشواری در ادرار كردن ناشی از تحریک پروستاتیت مزمن می تواند باعث آزار فرد گشته و در نهایت بر کار و زندگی وی تاثیر بگذارد.

۲)‌ علائم موثر بر عملکرد جنسی

در نتیجه ی درمان ناقص ، علائم آزار دهنده می توانند بر سلامت جنسی مردان تاثیر بگذارد. بنابراین، در نهایت این مردان مبتلا به علائمی مانند ناتوانی جنسی و انزال زودرس خواهند شد.

۳) علائم موثر بر توانایی تولید مثلی مردان

تحریک طولانی مدت ناشی از التهاب پروستات مزمن می تواند باعث تغییر ترکیب مایعات پروستاتیت شود ؛ بنابراین نه تنها زمان باقی ماندن مایع منی به شكل مایع طولانی می شود ، بلکه میزان زنده ماندن اسپرم نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. ناباروری نتیجه نهایی این بیماری است.

۴) انتقال بیماری به همسران

همچنین التهاب پروستات می تواند از طریق رابطه ی جنسی به همسر فرد آلوده منتقل شود ؛ به خصوص اگر پروستاتیت بواسطه بعضی از باکتری های خاص ایجاد شده باشد. این التهاب ها شامل پروستاتیت قارچی، تریکومونال، پروستاتیت گنوره ای (سوزاك) و غیره می شود.

با توجه به مقدماتی كه ذكر شد، شما باید متوجه شده باشید که التهاب پروستات خطرناک است و باید درمان شود. اما چطور؟

التهاب پروستات

التهاب پروستات چگونه درمان می شود؟

درمان دارویی رایج بر نوع مزمن التهاب پروستات موثر نیست؛ بنابراین اکنون وقت آن است که از درمان جایگزین یعنی داروهای ضد التهابی و دیورتیک (مدر) استفاده کنید. در ادامه می توانید راه های درمان التهاب پروستات را مشاهده کنید.