۱۱ راه ساده و خانگی، برای تقویت نعوظ در مردان

روزگاری مشکلات هم بستری در همان بستر می ماند. امروزه مشکلات جنسی، به لطف بازاریابی های دارویی، پیشرفت های درمانی و نظرات متخصصان، گشوده شده اند. در این مقاله، 11 راه خانگی و ساده برای تقویت نعوظ در مردان آمده است.

اختلال نعوظ چییست؟

ناتوانی جنسی، که به طور متداول اختلال نعوظ نامیده می شود، خوشبختانه دیگر یک تشخیص مخفیانه نیست. این مسئله در هر سنی قابل درمان است، و هر فردی که درمان شود، می تواند فعالیت های جنسی طبیعی داشته باشد.

پزشکان اختلال نعوظ را، ناتوانی در بدست آوردن نعوظ یا عدم نعوظ کافی برای رابطه ی جنسی، تعریف می کنند. این مسئله بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید در مردان شایع است. بر اساس آمار حدود 5% مردان 40 ساله، اختلال نعوظ را تجربه می کنند، این در حالیست که 15 الی 25 درصد مردان 65 ساله، اختلال نعوظ را تجربه می کنند.

تا اوایل سال 1970، کارشناسان معتقد بودند که علت اصلی مشکلات نعوظ، مسائل روانی است. امروزه، جامعه ی پزشکی اعلام می کند که داروها، شیوه ی زندگی و جراحات، شایع ترین علل اختلال نعوظ هستند. در اینجا برای مقابله و درمان اختلال نعوظ توصیه هایی مطرح می کنیم:

11 راه برای تقویت نعوظ در مردان

در ادامه به راه های افزایش قدرت نعوظ در مردان اشاره می کنیم.

به خودتان زمان دهید.

#به خودتان زمان بدهید.

وقتی سن مردان افزایش می یابد، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا دچار نعوظ شوند. به طور مثال، برای مردانی با سن بین 18 تا 20، رسیدن به نعوظ ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد، این زمان برای مردان بین سی تا چهل سال، ممکن است یک یا دو دقیقه طول بکشد.

اگر مرد 60 ساله ای بعد از یک تا دو دقیقه دچار نعوظ نشد، این به معنی اختلال نعوظ نیست. زیرا مدت زمان بیشتری طول می کشد. زمان بین ارضا شدن و نعوظ بعدی با افزایش سن بیشتر می شود. در بعضی از مردان 60 تا 70 ساله، این زمان ممکن است یک روز یا بیشتر نیز باشید. این مسئله یکی از پیامد های طبیعی افزایش سن است.

درمان دارویی پروستات

#داروهایتان را در نظر داشته باشید.

ممکن است ریشه ی مشکل در داروهایی باشد که، پزشک برای شما تجویز کرده است، یا ممکن است در اثر داروهای بدون نسخه ی آنتی هیستامین، ادرار آور، داروهای قلبی، داروهای فشار خون یا آرامبخش ها باشد. مطمئنا تمام افراد به داروها پاسخ یکسانی نمی دهند.

اختلال نعوظ در اثر داروها، بیشتر در افراد بالای 50 سال رخ می دهد. حدود 100 دارو به عنوان القا کننده اختلال نعوظ شناخته شده اند. اگر به داروهایتان شک کردید، با پزشک یا داروساز خود برای تغییر میزان مصرفی یا تغییر داروی خود مشورت کنید. به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک یا داروساز، این کار را انجام ندهید.

خون

# بدانید چه چیز هایی برای شریان های شما مفید هستند.

آلت تناسلی یک عضو عروقی است. چیزهایی که باعث انسداد شریان های شما می شوند، میتوانند روی جریان خون آلت تناسلی نیز اثر بگذارند. درحقیقت، همه ی مردان بالای 38 سال دارای تنگی هایی در شریان های آلت تناسلی خود هستند، پس به تغدیه ی خود دقت کنید.

احتمالا کلسترول بالا یکی از مواردی است که باعث اختلال نعوظ می شود. کلسترول بالا یکی از علت های احتمالی ایجاد اختلال نغوظ در مردان است. به نظر می رسد کلسترول بالا روی بافت نعوظی تاثیر می گذارد.مشروبات الکلی

# تقویت نعوظ در مردان با کنترل مصرف الکل

شکسپیر درست گفت که الکل میل را زیاد و توان جنسی را کم می کند. این اتفاق به این دلیل می افتد که، الکل یک کاهنده عملکرد سیستم عصبی است. الکل عکس العمل های شما را محدود می کند و برای شما حالتی را ایجاد می کند که تحریک نشوید.

 زیاده روی در مصرف الکل می تواند باعث به هم خوردن تعادل هورمونی شود. مصرف مزمن الکل می تواند سبب آسیب عصبی و کبدی شود. آسیب کبدی، هورمون زنانه در آقایان را به بیش از حد معمول خود می رساند. در صورت عدم نسبت مناسب تستوسترن به دیگر هورمون ها، شما نمی توانید نعوظ خوبی را تجربه کنید.

تاثیر سیگار بر نعوظ

# تقویت نعوظ در مردان با ترک سیگار

مطالعات نشان داده اند که نیکوتین میتواند یک منقبض کننده ی عروقی باشد. در یک مطالعه که در دانشگاه تگزاس صورت گرفت، محققان به گروهی از مردان غیر سیگاری آدامس های نیکوتینی و آدامس های پلاسبویی دادند. کسانی که آدامس نیکوتینی دریافت کرده بودند 23 درصد کاهش نعوظ در مقایسه با افرادی که آدامس پلاسبویی گرفته بودند را نشان دادند.

کاهش وزن

# تقویت نعوظ در مردان با کاهش وزن

مطالعات نشان داده اند مردان چاق مشکلات بیشتری در نعوظ خواهند داشت. اگر وزن شما 20 درصد بیشتر از وزن ایده آلتان است، درباره ی کم کردن وزنتان فکر کنید. ورزش های رزمی و برنامه های کاهش وزن می توانند مناسب باشند. یک بدن متناسب، نه تنها باعث کاهش اختلال نعوظ می شود، بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس فرد نیز خواهد شد.

رابطه جنسی

# تقویت نعوظ در مردان با تعداد دفعات بیشتر روابط جنسی

یک مطالعه ی پنج ساله که روی 1000 مرد بین سنین 55 تا 75 سال انجام شد، نشان داد، افرادی که کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی داشته اند در مقایسه با افرادی که یک بار در هفته رابطه جنسی داشته اند، دو برابر دچار اختلال نعوظ شدند. محققان اعلام کردند که داشتن یک بار رابطه ی جنسی در هفته از مردان در برابر اختلال نعوظ محافظت می کند.

استراحت کردن

# تقویت نعوظ در مردان با حفظ آرامش

برای حفظ نعوظ، یک ذهن آرام نیاز است. سیستم عصبی شما دو جز دارد، سیستم عصبی سمپاتیک و سیستم عصبی پاراسمپاتیک. زمانی که سیستم عصبی سمپاتیک غالب باشد، بدن به معنای واقعی هوشیار است. هورمون های آدرنال شما را برای ستیز و گریز احتمالی آماده می کنند. نگرانی و اضطراب باعث تغضیف نعوظ به وسیله هدایت خون به ماهیچه ها به جای سیستم گوارشی و آلت تناسلی می شوند.

نگران بودن باعث روشن شدن سیستم عصبی سمپاتیک می شود. در بعضی از مردان، ترس از ناتوانی خیلی نگران کننده است و باعث افزایش نوراپی نفرین و هورمون های آدرنال می شود. این مسئله باعث اختلال در فرآیند نعوظ می شود.

راه حل کلیدی این است که آرام باشید و بگذارید سیستم عصبی پاراسمپاتیک غالب شود. پیام هایی که از این شبکه عصبی نشات می گیرند باعث گشاد شدن شریان ها و سینوس های آلت تناسلی خواهند شد، درنتیجه خون بیشتری به آنجا خواهد رسید.

قهوه

# تقویت نعوظ در مردان با دوری از محرک های سیستمیک

این مواد شامل کافئین و بعضی از محرک های بدون تایید هستند که برای افزایش قدرت جنسی استفاده می شوند. مهم است که در زمان رابطه جنسی آرامش داشته باشید، این محرک ها، عضلات صافی را که باید قبل از نعوظ در حال استراحت باشند، منقبض می کنند.

# تقویت نعوظ در مردان با ذهنی متمرکز

یکی از راه های آرام کردن خود، تمرکز به همراه شریک جنسی خود روی مسائل احساسی است. بدون نگرانی در مورد نعوظ با هم صحبت کنید و از هم لذت ببرید.

هندوانه

# تقویت نعوظ در مردان با هندوانه

یک هندوانه قرمز و شیرین می تواند یک میوه ی رمانتیک باشد. تحقیقات جدید نشان داده اند که فیتونوترینت موجود در هندوانه اثری مانند داروی ویاگرا دارد. به طور به خصوصی این میوه ی آبدار حاوی citrulline است، ترکیبی که باعث می شود عروق خونی بدن شل شوند.

برخلاف داروی ویاگرا، هندوانه روی اندام به خصوص اثر نمی گذارد. Citrulline باعث می شود عروق بدن شل شوند، که برای قلب، سیستم گردش خون و سیستم ایمنی شما مفید است. پوست هندوانه، Citrulline بیشتری در مقایسه با قسمت قرمز آن دارد.

چه زمانی باید برای اختلال نعوظ به پزشک مراجعه کنید؟

مردان در هر سنی می توانند به خاطر ناتوانی جنسی یا مشکلات نعوظ تحت درمان قرار بگیرند. زمانی که تغییر سبک زندگی هیچ پاسخ درمانی نداشته باشد، یک ارولوژیست میتواند به مشکل شما رسیدگی کند و درمانی را برای شما مدنظر داشته باشد، که ممکن است مشکل شما را حل کند. در زیر به این درمان ها می پردازیم:

✅ دارو درمانی، شامل جایگزینی تستوسترون و داروهایی که باعث افزایش جریان خون آلت تناسلی می شوند. مانند ویاگرا، لویترا و سیالیس

✅ دستگاه های وکیوم که خون را به آلت تناسلی می کشند و می توانند باعث تقویت نعوظ شوند.

✅ ایملنت های جراحی می توانند به نعوظ به صورت مکانیکی کمک کنند.

✅ مشاوره روانی برای مقابله با اثرات عاطفی اختلال نعوظ

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جوادعلیزاده یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    باسلام.بنده چندوقتیست که باتأخیردرشروع ,سوزش,درددرهنگام ادرارمواجه شده ام. دوسه قطره انتهای ادرارهمراه باخون وبعضی موارد بالخته میباشدبعدادرارهم چندقطره بی اختیارازمن خارج میشود.گرگرفتگی مابین مقعد وبیضه هم دارم.بسیارنگرانم. راهنمایی کنید. باتشکرعلیزاده۴۲ساله ازمشهد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      با توجه به ين نياز به پيگيري ودرمان نيست
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب بنده در حدود25 سال تنگی مجرای ادرار داشتم و بارها سیستوسکپی و سونداژ انجام دادم تا یک سال و نیم پیش ک عمل شدم و محل تنگی برداشته شد ک مشکلم حل شد اما هنوز عفونت قطع نشده و ادامه دارد و با قطع شدن آنتیبیوتیک سریع عفونت شروع میشود و دکترم عنوان میکند عفونت نهفته در پروستات است ممنون میشوم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      اب زیاد بخورید ازمایش وکشت ادرار جدید بدهید بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۳ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام با سپاس این آزمایش برای چند روز پیشه
    3. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۳ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام سپاس جواب آزمایش را هر چه تلاش کردم آپلود نشد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      مهم نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام 53 سالمه بیرون از منزل ساعتی یکبار نیاز به تخلیه ادرار پیدا میکنم مخصوصا زمستان ها و هر دفعه حجم زیادی ادرار تخلیه میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر موسی یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام آقا دکتر من چهل دو سالم ناراحتی پروستات حجم اش ۳۶ سی سی هست ورم هم دارم واریکوسل سمت چپ دارم سمت چپم زیر ناف زیاد در میکن اپیدیدم درسمت چپ پرو میننت وبرجسته میباشد و استخوان پاهام در میکن قرص آنو تبیک هم مصرف زیاد کردم قرص تاوازسین هم خوردم وتامسولوسین هم خوردم راهنمای کنید دست شما در نکن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اين داروها را قطع كنيد وباورزش از شر اين داروهاي بيخود با توجه به سن كمتان خلاص شويد
  • تصویر کاربر رامین شنبه ۳۰ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما دکتر کرمی چند وقته که مکرر ادرار دارم خواستم دلیلش و بدونم و داروی موثری را معرفی نماید باسپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر صادق یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر کرمی
    من حدودا دوساله احساس میکنم بعضی اوقات تکرار ادار دارم ورنگ ادرارم کدر شده تقریبا قهوه ایی .احساس میکنم فشارش کمه وخروجش به صورت دوشاخه است.جواب آزمایش و سونوگرافی رو براتون فرستادم.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر م. یکشنبه ۱۰ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1680 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر خدمت شما بزرگوار
    پدرم ده روز قبل به علت بزرگی خوش خیم پروستات در یکی از بیمارستانهای خوب تهران عمل جراحی باز انجام دادند و به خاطر خونریزی ها و ایجاد لخته از آن روز سوند به ایشان وصل است و هنوز خونریزی ادامه دارد به طوریکه سه روز قبل یک واحد خونی هم به ایشان تزریق شد با توجه به اینکه تمام نکات رعایت می شود ( مایعات مرتب مصرف می شود - حداقل ده دقیقه راه رفتن در هر ساعت و... ) بهبودی حاصل نشد البته گاهی اوقات ادرار شفاف می شود ولی بعد از گذشت ده الی دوازده ساعت ادرار خونی مشاهده می شود که این مساله باعث نگرانی شده و وجود سوند نیز آزاردهنده است (طبق آزمایشات مشکل خونی هم وجود ندارد ) لطفا راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      فعلا طبیعی است اب زیاد بخورید
  • تصویر کاربر ایمان یکشنبه ۱۰ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    با سلام وعرض ادب جناب آقای دکتر می بنده جوان 36ساله هستم مدتی است احساس درد خفیف در زیر شکم دارم که احتمالا مربوط به مثانه میباشد و دفعات نیاز به ادرار در روز بیشتری پیدا کردم ولی شبها هنگام خواب نیاز به دستشویی رفتن ندارم وموقع ادرار فشار خروجی ادرار کمی کمتر شده ولی هنگامی که دراز بکشم پاهایم به حالت درازکش هم باشد مثانه ام راحت تر است واحساس درد در مثانه ام به یک چهارم کاهش می یابد آیا مربوط به پرو ستا است لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید با تشکر از حضرت عالی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باید نوار مثانه انجام دهید۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس
درحال دریافت اطلاعات