برای پروستات چه بخوریم؟ (۱۰ مورد)

با بالا رفتن سن، سلامت پروستات به یکی از دغدغه های مردان تبدیل می شود. عوامل متعددی در سلامت پروستات موثر است که می توان به تغذیه و سبک زندگی اشاره کرد. مواد غذایی مفید برای پروستات کدامند؟ کدام میوه برای پروستات مفید است؟

شاید این سوالات را از خود بپرسید که برای پروستات چی خوبه؟،  برای بزرگی پروستات چی بخوریم؟ یا چه میوه برای پروستات خوبه؟ دکتر حسین کرمی به سوالات شما در این مقاله پاسخ داده است.

 مواد غذایی باید بخورید: رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و چربی های سالم است که می تواند از پروستات محافظت کند. مواد غذایی که برای پروستات مفید شناخته می شوند عبارت اند از:

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا سرشار از چربی های سالم است که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است، که به جلوگیری و کاهش التهاب در بدن کمک می کند. سایر ماهی های آب سرد مانند ساردین و ماهی قزل آلا نیز از این نوع چربی ها سرشار هستند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی مملو از لیکوپن است، آنتی اکسیدانی است که ممکن است به سلول های غده پروستات کمک کند. پخت و پز گوجه فرنگی مانند سس گوجه فرنگی یا سوپ کمک می کند تا لیکوپن آزاد شود و آن را به راحتی در دسترس بدن قرار دهد.

انواع توت ها

توت فرنگی، زغال اخته، تمشک، تمشک سیاه، توت و شاتوت منابع عالی آنتی اکسیدان ها هستند که به از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن کمک می کنند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی و سایر سبزیجات داری برگ سبز، از جمله اسفناج، گل کلم، کلم بروکسل، کلم سفید، و برگ مو حاوی ماده شیمیایی معروف به سولفورافان است. تصور بر این است که سلول های سرطانی را هدف قرار داده و برای داشتن پروستات سالم کمک می کند.

آجیل

آجیل سرشار از روی است که یک ماده معدنی کمرنگ است. روی در غلظت های زیادی در پروستات یافت می شود و تصور می شود که به تعادل تستوسترون و DHT کمک می کند. علاوه بر آجیل، سویا و حبوبات نیز دارای مقدار زیادی روی هستند. آجیل مخلوط برای خرید در فروشگاه های مواد غذایی و بصورت آنلاین در دسترس است.

مرکبات

پرتقال، لیمو، لیموترش و گریپ فروت ها سرشار از ویتامین C هستند که به محافظت از غده پروستات کمک می کنند.

پیاز و سیر

در یک مطالعه مشخص شد که مردان مبتلا به بزرگی پروستات، تمایل به خوردن سیر و پیاز کمتری نسبت به مردان سالم دارند. اما تحقیقات بیشتری برای تأیید این نتایج مورد نیاز است.

پیاز و سیر افزودنی های سالم در بیشتر رژیم ها هستند. همچنین، برخی از مطالعات در مورد روش های درمانی عصاره گیاهی، مانند عصاره حاصل از یک نوع نخل معروف به نخل اره، نشان داده شده است که تأثیر مثبتی در اندازه پروستات و جریان ادرار دارد. با این حال تحقیقات بیشتری برای اثبات این قضیه لازم است.

شاید باخود فکر کنید که کدام میوه برای پروستات مفید است؟ یا چه میوه ای برای درمان پروستات خوبه؟

ما در ادامه 10 ماده غذایی مفید که می تواند سلامت پروستات را تضمین کند را به شما معرفی کرده ایم.

بادام زمینی و سرطان پروستات

همه ی انواع مختلف آجیل، منبع غنی از ماده ی معدنی سلنیوم هستند که برای سلامت پروستات اهمیت دارد. در حقیقت، تنها حدود 30 گرم بادام زمینی می تواند ده برابر نیاز روزانه از سلنیوم را برای بدن فراهم کند. مطالعات نشان می دهد مصرف سلنیوم با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در ارتباط است.

بادام زمینی در اصل یک دانه است نه یک آجیل، اما به دلیل پوسته ی چوبی ای که دارد به آن آجیل می گویند، وقتی پوسته اش باز شود، بین 8 تا 24 دانه در آن وجود دارد.

این آجیل/دانه منبع خیلی خوبی برای روی و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت پروستات می باشد. به علاوه بادام زمینی همه ی آمینواسیدهای ضروری برای ساخت پروتئین ها را دارد، همچنین این آجیل یک منبع مناسب برای منیزیوم و تیامین می باشد.

مقدار بالای چربی اشباع آن باعث محدود شدن مصرف آن به هفته ای چند اونس(هر اونس 28 گرم) می گردد، اما به دلیل این که منبع سرشاری از سلنیوم است برای سلامت پروستات شما بسیار مفید می باشد.

کلم بروکلی برای سلامت پروستات

کلم بروکلی دارای ویژگی های ضد سرطانی

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی بسیار مفید می باشد. کلم بروکلی به عنوان عضوی از خانواده ی گیاهان چیلیپایی است، خانواده ای که با گل کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ و تعداد دیگری سبزی ها شناخته می شود. کلم بروکلی مقدار زیادی مواد دارویی سولفورفان و ایندول ها دارد، که هر دوی آن ها ویژگی های ضد سرطانی دارند.

سولفورفان فعالیت آنزیم های دتوکسیفیکیشن بدن را افزایش می دهد، آنزیم هایی که عناصر به وجود آورنده ی احتمالی سرطان را سریع تر از بین می برند. طبق مطالعات اخیر این خانواده ی گیاهی رشد سول های سرطانی پروستات را سرکوب می کنند، و همچنین تولید آنتی ژن اختصاصی پروستات را نیز محدود می کنند.

تحقیقات غربالگری راجع به پروستات، ریه، کولورکتال و سرطان تخمدان نشان داد که خوردن بروکلی بیشتر از یک بار در هفته می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستان مرحله ی 3 و 4 را 45 درصد کاهش دهد. سالم ترین راه برای استفاده از بروکلی، بخارپز کردن آن برای کمتر از 5 دقیقه است.

اگر سبزیجات بیشتر از 5 دقیقه پخته شوند، ویژگی ضد سرطانی مواد دارویی آن ها از بین می رود.

فلفل قرمز برای پروستات

از بین بردن سلول های سرطانی پروستات با فلفل قرمز

فلفل قرمز تند که به عنوان چیلی شناخته می شود، منبع مواد محافظ پروستات است. فلفل قرمز تندی خود را از ماده ای به نام کپسایپین دریافت می کند. در حالی که کپسایین با توانایی ضد دردی که دارد شناخته می شود، مطالعات نشان داد این ماده همچنین می تواند سلول های سرطانی مانند سلول های سرطانی پروستات را از بین ببرد.

به طور خاص نشان داده شده که کپسایپین می تواند باعث القای آپوپتوز (مرگ خودخواسته سلول) سلول های سرطانی شود. کپسایپین این کار را با حمله به پروتئین های تولید کننده ی انرژی سلول به اسم میتوکندری انجام می دهد. همچنین این کار را بدون صدمه به سلول های سالم اطراف سلول های سرطانی انجام می دهد.

همراه با تونایی های ضد سرطانی، کپسایپین همچنین دارای فواید قلبی عروقی به دلیل آنتی اکسیدان قوی اش بوده که با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد تصلب شراین می شود می جنگد. از دیگر فواید آن میتوان به جلوگیری از ایجاد زخم، باز کردن و تخلیه ی بینی محتقن و کاهش صدمات سلولی که می توانند به عوارض دیابتی منجر شوند اشاره کرد.

چای سبز برای پروستات

کاهش آنتی ژن اختصاصی پروستات با چای سبز

قدرت دارویی چای سبز مربوط به ترکیبات آنتی اکسیدان آن به اسم کاتچین می باشد. کاتچین نوعی پلی فنول است که به از بین بردن باکتری ها و ویروس ها کمک می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند و با انواع مختلف سرطان مانند سرطان پروستات می جنگد. گرچه انواع مختلفی کاتچین وجود دارند.

تحقیقات نشان می دهد که پلی فنول موجود در چای سبز می تواند به میزان قابل توجهی سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات و سطح دو بیومارکر دیگر برای سرطان پروستات را کاهش دهد. کاتچین موجود در چای سبز همچنین ممکن است به مردانی که در مرحله ی قبل از سرطان پروستات هستند کمک کند.

تحقیقات نشان داده افرادی که در مرحله ی پیش سرطانی پروستات هستند با مصرف روزانه ی مقداری کاتچین خطر تبدیل به سرطان پروستات در آن ها کاهش یافته و همچنین بروز علائم دستگاه ادراری تحتانی را کاهش می دهد، موضوعی که کاتچین را تبدیل به ماده ی مفیدی برای درمان علائم ناشی از بزرگی خوش خیم پروستات می کند.

تحقیقات فراوان نشان داده اند مردانی که روزانه حداقل سه فنجان چای سبز در روز می نوشند، خطر ابتلای آن ها به سرطان پروستات کاهش می یابد. کارشناسان متوجه شده اند ترکیبات چای سبز با فعالیت آنزیمی که باعث ایجاد سرطان پروستات می شوند تداخل می کنند و این ترکیبات باعث القای آپوپتوز در سلول های سرطانی نیز می شوند.

آیا سرطان پروستات درمان دارد؟ قطعی ترین روش درمان سرطان پروستات چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

درمان سرطان پروستات

قارچ برای سلامت پروستات

کاهش تومورهای پروستات با قارچ

قارچ ها به ویژه قارچ های آسیایی، فواید بسیاری شامل کمک به از بین بردن سرطان دارند. یکی از انواع قارچ های آسیایی که سابقه ی طولانی مدت استفاده به عنوان مواد دارویی دارد، به نام شیتاکی میباشد. این قارچ  دارای لنتینا، نوعی بتا گلوکان که خاصیت ضد سرطانی دارد می باشد. برای مثال مطالعه ای که در سال های اخیر انجام شده است نشان داده که قارچ شیتاکی انتشار تومور را در موجودات آزمایشگاهی سرکوب می کند.

در مطالعه ی قبلی لنتینا مانع رشد و توسعه ی سرطان روده  در موش ها شده است. تاکنون هیچ مطالعه ای راجع به اثر قارچ شیتاکی در سرطان پروستات انجام نشده است.

قارچ آسیایی همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به اسم ال-ارگوتیونین است. مطالعات نشان داده است ارگوتیونین با غلظت بالایی در قارچ شیتاکی، صدف، گوش ماهی، قارچ ریشی و قارچ مایتیک وجود دارد. ارگوتیونین ویژگی های آنتی اکسیدانی خود را برای محافظت از سلول های بدن که شامل سلول های پروستاتی هم می شوند استفاده می کند. تحقیقات نشان داده است ارگوتیونین از سلول ها در برابر صدمات سم ها و دیگر مواد محافظت می کند.

فواید تخم کدو برای اقایان

کاهش بزرگ شدن پروستات با تخم کدو

تخم کدو فواید بی نظیری برای پروستات دارد، به خصوص برای مردانی که بزرگی خوش خیم پروستات دارند. این شرایط که باعث بزرگ شدن غده ی پروستات می شود، مردان بالاتر از 50 سال را معمولا درگیر می کند. یکی از مسائلی به که ایجاد این شرایط کمک می کند، تحریک بیش از حد سلول های پروستاتی توسط تستوسترون و دیگر هورمون ها مانند دهیدروتستوسترون است. روغن موجود در دانه های کدو می تواند به جلوگیری از اثر هورمون ها با افزایش ضخامت سلول های پروستاتی کمک کند.

روغن تخم کدو همچنین حاوی کارتنوئیدها و امگا 3 می باشد. تحقیقات نشان داده است مردانی که کارتنوئید رژیم غذایی بالایی دارند، خطر کمتری برای ابتلا به بزرگی خوش خیم پروستات آن ها را تهدید می کند.

پیاز و سیر

پروستات و پیاز

یک پژوهش اثبات کرده است که مردانی که مشکل بزرگی پروستات دارند، کمتر از سیر و پیاز استفاده می‌کنند و در مقابل افرادی که پروستات آنها مشکلی ندارد از سیر و پیاز بیشتر در رژیم غذایی خود بهره می‌ برند.

جهت اثبات این ادعا به تحقیقات بیشتری نیاز است اما به هر حال پیاز و سیر از جمله مواد بسیار سالم و مفید هر رژیم غذایی محسوب می‌ شوند.

همچنین برخی از تحقیقات بر روی استخراج عصاره گیاهان، نظیر گرفتن عصاره یک نوع نخل خاص با نام saw palmetto، نشان داده‌اند این مواد نیز در محافظت از اندازه پروستات آقایان و نرمال بودن جریان ادرار تاثیرگذار هستند. البته برای اثبات همه این ادعاها نیاز به تحقیقات بیشتری است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون

از جمله غذاهای مفید برای پروستات می توان به ماهی سالمون اشاره کرد. چربی امگا 3 برای محافظت از سلامت پروستات اهمیت بالایی دارد، و یک راه حل خوشمزه برای تامین آن، استفاده از ماهی سالمون است. بافت گوشتی و طعم خوب سالمون برای افرادی هم که علاقه ی زیادی به ماهی ندارند، نیز می تواند رضایت بخش باشد. رنگ گوشت ماهی سالمون از قرمز تا صورتی و نارنجی متفاوت است و برخی از انواع ماهی سالمون مقدار بیشتری اسید چرب امگا 3 نسبت به دیگران دارند.

تحقیقات نشان داده چربی امگا 3 موجود در ماهی می تواند باعث کاهش سرعت رشد تومور پروستاتی و پیشرفت بیماری در بیمارانی که قبلا مبتلا شده اند، شود و به جلوگیری از ابتلای دیگران نیز کمک می کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد خوردن ماهی هایی مانند سالامون برای حداقل یک بار در هفته ممکن است باعث کاهش خطر ابتلای مردان به سرطان پیشرفته پروستات شود، اگر آن شخص به طور ژنتیکی در معرض خطر ابتلا به بیماری باشد.

تحقیقاتی که انجام شده گزارش کرده اند اسید های چرب امگا 3 به خصوص EPA و DHA که دو چربی اصلی موجود در روغن ماهی هایی مانند ماهی سالامون می باشند، قدرت زیادی در اثرات ضد سرطانی (جلوگیری از رشد عروق خونی تومور و تغذیه ی آن) دارند.

زردچوبه

زردچوبه اولین ادویه ی ضد سرطان

ماده ی فعال زرچوبه کارکومین است که مزه ی تلخ و شیرین ادویه را به وجود می آورد. تحقیقات اخیر نشان داده است کارکومین باعث جلوگیری از انتشار سرطان پروستات (متاستاز) می شود.

همچنین دیگر مطالعات کشف کرده که زردچوبه توانایی القای مرگ خودخواسته ی سلول های سرطانی را دارا می باشد. چیزی که به اسم آپوپتوز شناخته می شود.

چه میوه ای برای پروستات خوبه؟

در ادامه به میوه هایی که برای درمان پروستات مناسب اند اشاره می کنیم.

گوجه برای پروستات

 کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ماده ی غذایی محبوبی بوده که منبع سرشاری از لیکوپن، نوعی ماده ی با خواص درمانی، یا نوع خاصی کارتینوئید که در گیاهان زرد، نارنجی و قرمز یافت میشود میباشد. لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی بوده که در تحقیقات فراوان خاصیت آن در افزایش سلامت پروستات اثبات شده است.

اگر چه گوجه فرنگی تازه حاوی مواد غذایی فراوانی است، قدرت آنتی اکسیدانی آن بعد از فرآوری شدن افزایش می یابد. فرآوری کردن دیواره ی سلولی گوجه فرنگی را از بین میبرد، که این کار باعث میشود لیکوپن ها بیشتر برای بدن در دسترس باشند. بنابراین رب گوچه فرنگی، سس گوجه فرنگی، سوپ و آب گوجه فرنگی مواد آنتی اکسیدان بیشتری را برای بدن فراهم میکنند.

مطالعات نشان داده مصرف روزانه 50 گرم رب گوجه فرنگی به مدت 10 هفته، باعث کاهش 10 درصدی در آنتی ژن اختصاصی پروستات می شود. همچنین افرادی که مقداری زیادی گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، سس  و آب گوجه فرنگی مصرف میکنند، کاهش 35 درصدی در ابتلا به سرطان پروستات و کاهش 53 درصدی درابتلا به سرطان بدخیم پروستات دارند.

انار برای سلامت پروستات

کاهش ابتلا به سرطان پروستات با انار

تحقیقاتی فراوانی راجع به فواید مصرف انار انجام شده است. به خصوص انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد دارویی به اسم الاژیتانین است که به ویژه برای ارتقای سلامت پروستات مفید میباشد. مطالعات نشان داده خواص انار باعث جلوگیری از رشد و تکثیر سرطان پروستات و همچنین تسریع مرگ سلول های سرطانی می شود.

در دیگر مطالعات نشان داده شده که الاژیتانین می تواند با رشد عروق خونی جدید ارتباط داشته باشد، چیزی که برای رشد تومور پروستات ضروری می باشد. همچنین نشان داده شده آب انار به میزان قابل توجهی پیشرفت سرطان پروستات در مردانی که جراحی یا رادیودرمانی برای بیماریشان داشته اند اما مقدار PSA  آن ها کاهش نیافته است را کاهش داده است.

توت

 توت و توت فرنگی

توت فرنگی، بلوبری، رزبری و بلک بری ها منابع بسیار عالی از آنتی اکسیدان هستند که به از بین رفتن مواد زائد در بدن کمک می‌کند. مواد زائد بدن که به رادیکال های آزاد معروف هستند، تولید سوخت و سازهایی هستند که در بدن رخ می‌دهد و می‌توانند منجر به بروز بیماری در طولانی مدت شوند.

مرکبات: پرتقال، لیمو، لیموترش سبز و گریپ فورت ها بسیار غنی از ویتامین سی هستند که به محافظت از پروستات آقایان کمک می‌کند.

 دکتر حسین کرمی متخصص پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر معتصم سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید . من 47 سال سن دارم سونو گرافی دادم حجم پروستات 36 سی سی است. آیا اندازه ی آن با سنم همخوانی دارد ؟ اگر بزرگ است چکار کنم لازم است به پزشک مراجه کنم لطفا منو راهنمایی بفرمایید . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      خوبه ، psa چک کنید ، اگر علایم ادراری دارید شبی یک عدد کپسول تامسولوسین مصرف کنید
  • تصویر کاربر حامد سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    آیا پیاز و سیر بصورت خام برای پروستات ضرر دارد یا مفید وفلفل قرمز به صورت خام مصرف شود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      فلفل ضرر داره ، سیر و پیاز زیاد ش ضرر داره ، گوجه فرنگی و تخم کدو برای پروستات خوبه
  • تصویر کاربر امید شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    آیا سنگ کلیه باعث بزرگی پروستات میشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    کلیه راست با سایز طولی 106م م و کلیه چپ با سایز طولی 105م م هر دوبااکوی پارا نشیمال نرمال دیده شدند در سونوگرافی. حلبها متسع نیست. مثانه دارای ضخامت جداری 5 تا 6 م م و نامنظم است و پروستات با حجم تقریبی 18 سی سی رویت شد. و ببخشید این ها همه در سونوگرافی دیده شده و میخواستم سوال کنم که باید چی کار کنم و این علائم رو دارم :زیر ناف درد شدید و سوزش ادرار
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سونو طبیعی است ، ازمایش ادرار داده شود
  • تصویر کاربر د-م چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید 52 سال سن دارم وپیوند کلیه هستم psa 5.5 وfree psa 1.2 میباشدآیا مشکل پروستات بنده شدید است در ضمنا ابعاد پروستاتم38×35×37 mm وحجم تقریبی 25cc میباشد لطفا راهنمایی بفرمائید
    ممنون وسپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      تحت نظر دکتر نفرولوژی ، یک ماه روزی یک عدد قرص تاوانکس مصرف شود و بعد از اون مجدد psa چک شود
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام،آقای دکتر مصرف قرص پروستاتان برای اسپرم سازی مشکلی ایجاد می کند؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    درود دکتر جان
    ببخشید ،فراموش کردم،سنم را بگم
    50سالم هس.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      👍
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    دکتر جان،درود بر شما،خسته نباشید
    چند روزی سوزش ادرار و تکرر ادرار داشتم،پزشک خانواده برام سونو و آزمایش خون و ادرار نوشتن،نتایج رو پیش دکتر بردم،برام. 30عدد کپسول تامسولوسین،شبی یک عدد، و 7عدد قرص لینوکین تجویز کردن،روزی 1عدد.نتایج به پیوست ارسال کردم براتون.
    شما چه توصیه ای دارین؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      مناسب است ، دارو رو ادامه بدین. ۵ روز قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت هم مصرف کنید
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    درود دکتر جان
    Prostate is prominent in size,volume:45ccwith normal echopattern with no evidence of S.O.L,suggestive for better evaluation correlation with PSA and P/E is recommended.
    دکتر جان این نتیجه سونو هس،هنوز به پزشک خانواده مراجعه نکردم،ازمایش خون وکشت ادرار هم دادم،هنوز نتایجش آماده نشده
    شما چه توصیه ای دارید؟
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      Psa چک شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش ادرار هم داده شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Mk دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    یک سال پیش پدرم پروستاتشو عنل کرده الان همچنان سوزش داره دکترش گفته ادویه و فلفل استفاده نکنه در حالی که تو اینترنت نوشته خوبه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      مایعات بیشتر مصرف کنن ، ازمایش ادرار بدن
درحال دریافت اطلاعات