علائم سرطان پروستات در جوانان چیست؟

علائم سرطان پروستات در جوانان شبیه به علائم بزرگی خوش خیم پروستات و التهاب پروستات است و می تواند تا حد زیادی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد.

اکثر مردان جوان هیچ علائمی ندارند، به خصوص در مراحل اولیه بیماری، و اغلب سرطان پروستات به طور تصادفی به دنبال چکاپ توسط پزشک کشف می شود. یک یا دو علامت مبهم ممکن است هشدار دهنده به نظر نرسد، اما پیگیری آن بسیار مهم است زیرا این سرطان معمولا بدون علامت است.

علائم سرطان پروستات در جوانان

– اگر تغییر در اندازه گره های لنفاوی در ناحیه کشاله ران دیده شود، ممکن است به علت عفونت موضعی باشد. با این حال، ممکن است نشان دهنده سرطان در منطقه محلی، از جمله سرطان پروستات باشد.
– یک تب ناشناخته ممکن است نشانه ای از پنومونی یا بیماری دیگری باشد، اما ممکن است معرف سرطان نیز باشد، به خصوص اگر همراه با عرق شبانه و / یا کاهش شدید وزن باشد.
– کاهش وزن ناگهانی نگران کننده است. اکثر مردم، صرفنظر از سن، به سختی وزن کم می کنند. اگر یک مرد جوان بیش از 10 درصد از وزن خود را در عرض چند هفته از دست بدهد، قطعا هشدار دهنده است.
– خستگی. در حالی که می تواند ناشی از سختی های زندگی روزمره باشد، اگر خستگی با استراحت برطرف نشود، نباید نادیده گرفته شود.
بزرگ شدن پروستات در مردان جوان

نشانه های سرطان پروستات در جوانان

شایع ترین علائم سرطان پروستات عبارتند از:
  • مشکل در شروع و توقف ادرار
  • تکرر ادرار
  • درد هنگام ادرار کردن
  • کاهش ادرار و احساس پر بودن مثانه بعد از ادرار کردن
در مردان مسن، ممکن است این علائم وجود داشته باشند بدون اینکه شخص مبتلا به سرطان پروستات باشد. با این حال، در مردان جوان، این علائم نگران کننده اند، به خصوص اگر به تدریج بدتر شوند. همچنین بعضی از مردان جوان ممکن است در حین یا بعد از انزال درد داشته باشند، اگر هر یک از این علائم وجود داشته باشد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

علائم سرطان پروستات بدخیم

با پیشرفت سرطان پروستات، علائم بیشتر می شوند. عملکرد مثانه بیشتر مختل می شود و بعضی از مردان جوان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات بعضی اوقات عفونت عود کننده ی ادراری، خون در ادرار و ناتوانی در ایجاد نعوظ را تجربه می کنند.
علائم دیگری که بی ربط به نظر می رسند مثل: سرفه، درد قفسه سینه و درد شکمی ممکن است در مراحل پیشرفته سرطان پروستات مشاهده شوند.

# متاستاز بیماری

مردان جوان مبتلا به متاستاز سرطان پروستات ممکن است خستگی، بی قراری و کاهش وزن را تجربه کنند. در حالی که این علائم مبهم هستند، بروز آنها با هم ممکن است یک بیماری بسیار جدی را نشان دهند. اگر سرطان به استخوان گسترش پیدا کند، ممکن است درد شدید استخوان، به خصوص کمر یا لگن، تجربه شود. علاوه بر این، این مردان جوان بیشتر در معرض شکستگی های استخوانی به علت تضعیف استخوان ها ناشی از سرطان گسترش یافته به استخوان هستند.
عوارض پروستاتیت

علائم سرطان پروستات در مرحله ی آخر

سرطان پروستات در مردان بالای 50 سال شایع است. غده پروستات در مردان زیر مثانه قرار دارد. مرحله آخر سرطان پروستات وقتی اتفاق می افتد که سرطان به استخوان ها و یا گره های لنفاوی گسترش یابد. این مرحله اغلب غیر قابل درمان است. در این مرحله، مدیریت درد و کیفیت پایان زندگی بسیار مهم است.
وقتی برای چکاپ نزد پزشکتان می روید برای احتمال ابتلا به سرطان پروستات از او درخواست معاینه کنید. اغلب مردان از چکاپ منظم سر باز می زنند تا زمانی که نشانه های یک اختلال را متوجه شوند. برای فهمیدن زود هنگام بیماری که در آن زمان درمان بسیار موثر است، انجام معاینه منظم مهم است.
علائم سرطان پروستات در مرحله پایانی عبارت است از:
  • درد در ناحیه کمر، لگن و قسمت فوقانی پاها
  • خون در ادرار و درد هنگام ادرار کردن
  • بی حالی
  • بی اختیاری ادراری
  • درد های بدن
  • مشکلات جنسی (اختلال عملکرد نعوظ
  • تکرر ادرار مخصوصا در شب
هر گونه نشانه ای که به سرعت بوجود آید یا موجب درد شدید شود باید بلافاصله به پزشک گزارش شود. بسیاری از بیماران وقتی متوجه علائمی از قبیل خون در ادرار می شوند، به اضطراب می افتند ولی پس از آن مراجعه به پزشک و دریافت مراقبتهای درمانی را به تعویق می اندازند، این کار بسیار خطرناک است، با تشخیص علامت سرطان پروستات یا به اورژانس مراجعه کنید یا با پزشک خود تماس بگیرید. سریع اقدام کنید و اطمینان حاصل کنید که هرگونه مراقبت های پزشکی مورد نیاز را دریافت می کنید.
درمان سرطان پروستات

درمان سرطان پروستات در جوانان

درمان سرطان پروستات در مرحله آخر عبارتند از: درمان هورمونی، شیمی درمانی، برداشتن پروستات از طریق پیشابراه، داروهای ضد درد، و رادیوتراپی برای درد استخوان. برای بررسی بیشتر، همه ی گزینه های درمانی را از پزشکتان بپرسید. بعضی از بیماران بر کیفیت زندگی با سرطان پروستات در مرحله پایانی تمرکز می کنند و سایر بیماران می خواهند از هر درمانی استفاده کنند.

اهداف مدیریت درد در بیماران مبتلا به مرحله ی آخر سرطان پروستات

مدیریت درد برای سرطان پروستات در مرحله آخر برای کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی صورت می گیرد. برخی از بیماران ممکن است ترجیح دهند از تسکین درد اجتناب کنند و سایر بیماران با تسکین درد، کیفیت زندگیشان را افزایش می دهند. بسیاری از بیماران گروه های پشتیبانی را برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مرحله پایانی پیدا می کنند که بسیار مفید هستند و راهنمایی هایی برای مدیریت درد ارائه می دهند.
شرکت در یک گروه حمایت کننده همچنین ممکن است به کاهش میزان انزوای بیماران مبتلا به سرطان در مراحل پایانی کمک کند. احساس همبستگی با دیگر بیماران در یک وضعیت مشابه ممکن است به بیماران کمک کند تا امیدوار باشند و راهی برای به حداقل رساندن درد خود از طریق جستجوی دانش و ایجاد دوستی پیدا کنند.

درمان جایگزین برای سرطان پروستات

بسیاری از درمان های جایگزین متفاوت تحت تحقیق هستند و در حال حاضر برای سرطان پروستات مرحله پایانی استفاده می شوند. برخی از درمان های جایگزین که بعضی از بیماران دریافتند که مفید هستند عبارتند از: مکمل های ویتامین D، به احتمال زیاد کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، مصرف قارچ شیتاکی یا عصاره قارچ برای کمک به افزایش طول عمر و آرامش ذهن و بدن.

پیشگیری از سرطان پروستات با آگاهی بیشتر

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مرحله پایانی بسیار علاقه مند به آموزش روش پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات به مردان جوان خانواده ی خود هستند. برخی از پیشنهادات برای تغییر رژیم غذایی شامل محدود کردن مصرف گوشت قرمز و افزایش مصرف سبزیجات تازه، میوه ها و دانه ها است. همچنین بیماران مبتلا به سرطان پروستات مایل به صحبت کردن با دوستان و بستگان درباره اهمیت آزمایش منظم برای سرطان پروستات، مخصوصا برای افرادی که سابقه خانوادگی بیماری را دارند، هستند.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

            شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Matin جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده نوجوانی ۱۴ ساله هستم و همه علائم را غیر از خونی بودن ادرار دارم ایا سرطان پروستات دارم یا خیر؟
    1. تصویر کاربر NAME جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام خیر

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۷ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    با درود و خدا قوت
    بنده تمام علائم اعم از درد و سوزش تنگی مجرا و تکرر و.. را یکجا دارم چهار سال است که به چندین اورولوژیست متخصص و سرشناس در تهران مراجعه کردم و تمام آزمایشات و سونوگرافی ها به گفته این عزیزان مشکلی را نشان نداد
    هچنین نزد چندین حکیم برجسته هم رفتم که هیچ دارویی اعم از گیاهی یا شیمیایی افاقه نکرد که این قصه ادامه دارد تا اینکه آوازه جنابعالی به گوشم رسید
    بفرمایید حال چه بایدکرد..؟ سپاس
    1. تصویر کاربر NAME شنبه ۷ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام سن؟

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    درد شدید در ناحیه لگن همچنین تکرر ادرار و درد هنگام ادرار را دارم جوانی ۲۴ ساله هستم
    1. تصویر کاربر NAME جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر مظاهر دوشنبه ۹ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من سنم،39 در تاریخ 98/5سونوگرافی پروستات من نرمال بود وبه دلیل پایین آمدن فشار ادرار به دکتر مراجعه کردم قرص امونیک تجویز کردند که خوب شدم بعد از 2ماه برای بررسی دوباره مراجعه کردم برام آزمایش پروستات نوشتند که همه نرمال بود به غیر از پی اس ای که به خاطر نگرانی خودم ام ار ای پروستات نوشتند اگه جواب نرمال نبود چکار کنم میتونم پروستات در بیارم یا با دارو درمان میشه خیلی میترسم لطفا راهنمایی بفرمائید با تشکر در ضمن پی اس ای 6.2 بود
    1. تصویر کاربر NAME دوشنبه ۹ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ازمایش تکرار بشه

  • تصویر کاربر شمس سه شنبه ۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر
    بنده 42 سال سن دارم حدود ده سال پیش با مشکل درد در ناحیه تناسلی و سوزش ادرار به پزشک مراجعه کردم و رفتم سونوگرافی نتیجه سونوگرافی پروستاتیت بود پزشک داروهای آنتی بیوتیک و آمپول تجویز کرد چند بار هم آزمایش خون دارم پزشک معالج فرمودند پروستاتیت از نوع خوش خیم هست ولی مدتی است در ناحیه کمر و باسن درد دارم و داروی پروستات که پزشک تجویز کرده بود به خاطر ترس از عادت به دارو مصرف نکردم خواهشا مرا راهنمایی فرمائید .
    1. تصویر کاربر NAME سه شنبه ۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر جباری چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام . خدا قوت . ببخشید یه سوالی داشتم آیا خود ارضایی باعث ناباروری می شود ؟ من 18 سالمه و خودارضایی فوق حاد دارم (فراتر از حد تصور) میخوام بدونم آیا تاثیری در عدم فرزندآوری خواهد داشت ؟ و شما به عنوان یک دکتر چه راهکاری برای درمان خودارضایی پیشنهاد میکنید . نصیحت نمیخوام یه راهکار عملی نیازمندم . مرسی از شما
    1. تصویر کاربر NAME چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      تاثیری رو بارداری نداره.درمان دارویی روان پزشکی کاهش میل جنسی مثل سیتالوپرام وجود داره

  • تصویر کاربر حسین جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.
    احساس می کنم مجرای ادرارم در نوک آلت تنگ شده و این تنگی از سمت راست باشد. چون هنگام ادرار، ادرارم با فشار خارج می شود و پس از آن سمت چپ نوک آلتم کمی می سوزد. مشکل کجاست؟ سن من ۲۰ سال هست.
    1. تصویر کاربر NAME جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام جهت معاینه مراجعه کنید جهت هماهنگی و اخذ نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
      ۰۲۱۷۱۰۶۲۳۵۰
      ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰

  • تصویر کاربر ریحانه پنجشنبه ۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام خداقوت،آیا در نواحی سر ،گردن، دل درد ، زانو راهم این بیماری پروستات درگیر میکند؟
    چه دارو هایی تجویز میشود؟
    طول درمان چند وقت هست؟
    1. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام منظورتان از درگیری چیه؟

    2. تصویر کاربر ریحانه پنجشنبه ۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      منطورم این که آیا این بیماری باعث سردرد ،زانودرد، گردن درد و دل درد میشه؟ یا ربطی به این دردها نداره ؟
    3. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      .نمونه برداری از پروستات شده؟

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر F پنجشنبه ۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    هنگامی که اسهال دارم و برای مدفوع کردن زور میزنم همراه ادرار منی غلیظ خارج میشود. چرا؟
    1. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام بایستی سونوگرافی و ازمایش بدهید.جهت هماهنگی و اخذ نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
      ۰۲۱۷۱۰۶۲۳۵۰
      ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر اگر یک نفر فقط یک علایم سرطان را داشته باشد یتی تکرار ادرار ولی بعد از چند روز این مشکل حل شود ایا این فرد دچار سرطان پروستات شده است
    1. تصویر کاربر NAME یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      خیر

درحال دریافت اطلاعات