درمان التهاب پروستات با قرص سیپروفلوکساسین

قرص سیپروفلوکساسین نوعی آنتی بیوتیک از دسته ی فلوروکینولون ها است که برای عفونت های حاد و مزمن باکتریایی استفاده میشود. در این مقاله به بررسی قرص سیپروفلوکساسین برای عفونت ادراری و سایر کاربردهای این قرص میپردازیم.

 قرص سیپروفلوکساسین برای التهاب پروستات

این آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های شایع باکتریایی مرتبط با التهاب پروستات شامل موارد زیر استفاده میشود:

✅ اشریشیا کلی

✅ گونه های پروتئوس

✅ انتروباکتریاسه های دیگر مانند کلبسیلا، انتروباکتر و گونه های سراشیا

✅ سودوموناس آئروژینوزا

قرص سیپروفلوکساسین برای عفونت ادراری

علاوه بر تاثیر این قرص برای التهاب پروستات، سیپرو برای درمان عفونت باکتریایی در قسمت‌های مختلف بدن مانند عفونت ادراری کاربرد دارد.

سیپروفلوکساسین برای درمان عفونت‌های حاد مجاری ادراری (مانند پیلونفریت حاد بدون عارضه) و یا درمان عفونت‌های ادراری ساده (سیسیت حاد) نیز به کار برده می‌شود.

درمان عفونت ادراری با سیپروفلوکساسین

قرص سیپروفلوکساسین برای عفونت ادراری

قرص سیپروفلوکساسین در درمان عفونت ادراری که شامل موارد زیر است موثر است:

  • عفونت مثانه
  • عفونت کلیه
  • عفونت پروستات

اگرچه سیپرو در درمان عفونت ادراری موثر است اما توجه کنید سیپروفلوکساسین بهترین دارو برای درمان عفونت های ادراری نیست و بهتر است در ابتدا از سایر آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرد. چرا که خطر عوارض جانبی جدی ناشی از سیپرو از مزایای آن بیشتر است.

دوز سیپروفلوکساسین در عفونت ادراری مردان

در مورددوز سیپروفلوکساسین در عفونت ادراری یا عفونتهای کلیوی جدی،بزرگسالان قرص سیپرو 250 میلی گرمی را 2 بار در روز ( یعنی هر 12 ساعت یک بار ) به مدت 7 الی 14 روز باید مصرف کنند.

قرص سیپروفلوکساسین برای سوزش ادرار

اگر سوزش ادرار ناشی از عفونت باشد، این قرص می‌تواند موثر باشد. سیپروفلوکساسین با توقف رشد باکتری ها کار می کند. باید بدانید که این آنتی بیوتیک فقط عفونت های باکتریایی را درمان می کند. بنابراین اگر سوزش ادرار ناشی از عوامل دیگری به جز عفونت باشد، این قرص را نباید مصرف کنید.

قرص سیپروفلوکساسین برای عفونت کلیه

سیپرو گاهی اوقات برای عفونت های کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد، اما به دلیل خطر عوارض جانبی جدی ، به عنوان بهترین آنتی بیوتیک در درمان عفونت کلیه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نحوه مصرف قرص سیپروفلوکساسین

سیپرو در سه فرم زیر وجود دارد:

✔ قرص هایی که میتوانند چند بار در روز استفاده شوند، یا قرص های طولانی رهش که یک بار در روز استفاده میشوند. قرص های طولانی رهش قیمت بالاتری دارند.

✔ مایع

✔ آمپول های وریدی

قطع مصرف قرص سیپروفلوکساسین 

اگر اتفاقات زیر را تجربه کردید فورا مصرف سیپرو را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید:

✅ تب

✅ کهیر

✅ خارش 

✅ پوسته شدن پوست یا تاول زدن خود به خودی

✅ ورم چشم، صورت، دهان، لب ها، زبان، گلو، دست ها، پاها، زانو و کف پا

✅ خستگی شدید

✅ اشکال در تنفس و بلع

✅ ضربان قلب سریع

✅ غش کردن

✅ از دست دادن هوشیاری

✅ زردی پوست یا چشم

✅ سیاهی ادرار

✅ کاهش ادرار

✅ تشنج

✅ کبودی و خونریزی غیر معمول

✅ درد مفصل یا عضله

علاوه بر التهاب پروستات مشکل دیگری که مردان را تهدید می کند سرطان پروستات است. برای آشنایی با بهترین روش درمان سرطان پروستات می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

درمان سرطان پروستات

آیا در طی استفاده از قرص سیپروفلوکساسین نیاز است که رژیم خاصی را رعایت کنم؟

سیپرو میتواند در صورت همراهی با کافئین اثرات بیش از حدی بر جای بگذارد، مانند اضطراب، بیخوابی شدید، تپش قلب یا بیقراری. استفاده از نوشیدنی های کافئین دار خود را محدود کنید.

اگر یک بار استفاده از دارو را فراموش کردم، چه کنم؟

اگر یک بار استفاده از قرص سیپروفلوکساسین را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر نزدیک به مصرف دوز بعدی بودید، آن را دوبرابر نکنید و طبق الگوی سابق آن را مصرف کنید تا دارو به اتمام برسد. بیشتر از چیزی که پزشک توصیه کرده است، دارو را مصرف نکنید.

روش نگهداری از قرص سیپروفلوکساسین

قرص نباید در سرما و گرمای شدید نگه داری شود و بهتر است در درمای اتاق بماند. خیلی از پزشکان توصیه میکنند سیپرو مایع در یخچال نگهداری شود، اما مطمئن شوید که یخ زده نمیشود. نگه داری آن برای 14 روز در دمای اتاق مشکلی ندارد. بعد از اتمام دوره ی 14 روزه ی درمان، سیپروی مایع باقیمانده باید دور ریخته شود.

در صورت مصرف بیش از اندازه ی تصادفی آن باید چکار کرد؟

اگر بیش از اندازه سیپرو مصرف کردید، با اورژانس تماس بگیرید.

عوارض قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰

همه ی دارو ها عوارض جانبی دارند. عوارض جانبی ای که اگر بیشتر از چند روز ادامه داشتند باید به پزشک خود بگویید، شامل موارد زیر میشوند.

  • درد شکمی یا مقعدی
  • اسهال
  • سردرد
  • سوزش سردل
  • تهوع و احساس سنگینی معده
  • تکرر ادرار
  • ناراحتی واژنی یا ترشح از آن
  • تهوع

عوارض جانبی جدی تر شامل موارد زیر هستند:

  • احساس نگرانی
  • تنگی نفس یا خس خس سینه
  • گیجی یا تغییر وضعیت ذهنی
  • افسردگی
  • زردی یا زرد شدن سفیدی چشم
  • بیحال شدن بعد از مصرف سیپرو
  • سریع شدن ضربان قلب
  • راش پوستی یا تاول
  • اسهال شدید یا خونی
  • تنگی گلو یا احساس خفگی

تب

هشدارهای استفاده از قرص سیپروفلوکساسین

قرص سیپروفلوکساسین و دیگر آنتی بیوتیک های دسته ی فلوروکینولون دارای برگه ی هشداری مانند زیر هستند:

زانو درد

خطر التهاب و پاره شدن تاندون در بیماران بالای 60 سال

 فلوروکینولون ها که شامل سیپرو میشوند، با افزایش خطر التهاب تاندون و پاره شدن آن در تمام سنین ارتباط دارند. این خطر در افراد مسن به خصوص بیماران بالای 60 سال، بیمارانی که کورتیکو استروئید مصرف میکنند، بیماران دارای مشکلات کلیوی و قلبی و افراد با سابقه پیوند ریه بیشتر میشود.

✅ التهاب تاندون که منظور از آن التهاب بافتی است که عضله را به استخوان متصل میکند.

✅ پارگی تاندون که منظور از آن قطع شدن یا پاره شدن جزئی بافتی است که، عضله را به استخوان متصل میکند.

✅ تورم تاندون، به خصوص در تاندون آشیل پاشنه ی پا

این مشکلات میتوانند در هر سنی بروز یابند، اما در بیماران بالای 60 سال، کسانی که کورتیکو استروئید مصرف میکنند، افرادی که بیماری های کلیوی، قلبی یا پیوند ریه دارند، شایع تر میباشند. علاوه بر این، شما باید مصرف هر گونه داروی کورتیکو استروئید که ممکن است خطر التهاب تاندون را افزایش دهد، به پزشک خود بگویید.

اگر هر گونه علائم مرتبط با التهاب تاندون مانند درد، تورم، درد در اثر لمس، سفتی عضلات یا مفاصل را تجربه کردید، آن را به پزشک خود اطلاع دهید. اگر موارد زیر را تجربه کردید، استفاده از سیپرو را برای التهاب پروستات قطع کرده و فورا به پزشک مراجعه کنید:

✔ احساس یا شنیدن یک صدای ترکیدن در ناحیه تاندون

✔ کبودی در ناحیه تاندون بعد از یک جراحت

✔ تجربه ی یک درد شدید یا ناتوانی در تحمل وزن در ناحیه تحت تاثیر

تشدید ضعف عضلانی در افراد مبتلا به میاستنی گراویس

فلوروکینولون ها که شامل سیپرو میشوند، ممکن است سبب تشدید ضعف عضلانی در افراد مبتلا به میاستنی گراویس شوند. استفاده از قرص سیپروفلوکساسین در افرادی که بیماری شناخته شده ی میاستنی گراویس دارند، ممنوع میباشد.

سوزش کف پا

بی حسی دست و پا

نوروپاتی محیطی، یا آسیب عصب، میتواند در روزهای نخست استفاده از قرص سیپروفلوکساسین رخ دهد. بیشتر بیماران این حالت را با درد، مورمور شدن یا بی حسی در دست و پا توصیف میکنند. بعضی افراد تغییر در احساس لمس دقیق، درد، احساس سرما یا گرما را تجربه میکنند.

نوروپاتی درکل بعد از قطع دارو برطرف میشود، اما اگر مصرف آن قطع نشود ممکن است سبب آسیب های دائمی شود. بعضی اوقات آسیب های عضلانی حتی بعد از قطع مصرف دارو ممکن است از بین نروند.

قرص سیپروفلوکساسین همچنین ممکن است باعث بدتر شدن میاستنی گراویس که بیماری ای عصبی عضلانی است، شود. این بیماری با تضعیف عضلات نمایان میشود. اگر این شرایط را دارید حتما به پزشک خود بگویید. اگر بعد از مصرف سیپرو به ضعف عضلانی مبتلا شدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

قبل از استفاده از قرص سیپروفلوکساسین اگر به یکی از موارد زیر مبتلا هستید حتما به پزشک خود بگویید:

☑ اختلال ریتم قلبی

☑ مشکلات تاندونی

☑ آرتریت

☑ اختلال عضلانی یا عصبی

☑ بیماری های کبدی یا کلیوی

☑ اپیلپسی

☑ دیابت

☑ استفاده از رقیق کننده های خونی

سیپروفلوکساسین

❗نکته: قرص های سیپرو را نصف نکنید و نجوید. اگر قرص را نمیتوانید ببلعید، از پزشکتان بخواهید تا سیپرو مایع برای شما تجویز کند.

اگر شما از داروی مایع استفاده میکنید قبل از مصرف، آن را به خوبی تکان دهید. اگر آن را به خوبی تکان ندهید و به درستی آنتی بیوتیک دریافت نکنید ممکن است درمان شما با شکست مواجه شود.

اگر چه دستورالعمل کاملی برای طول مدت درمان وجود ندارد، بسیاری از پزشکان مدت طولانی آن را تجویز میکنند. (4 الی 6 هفته به خصوص در صورت نیاز به بستری شدن) شما باید تمام دارو را تا به اتمام رسیدن آن مصرف کنید.

آیا برای استفاده از قرص سیپروفلوکساسین احتیاطی لازم است؟

اگر سابقه ی واکنش به سیپرو یا دیگر فلوروکینولون ها را دارید، باید پزشک خود را در جریان بگذارید. اگر شما سابقه ی حساسیت به دیگر فلوروکینولون ها را دارید، نباید برای درمان التهاب پروستات از قرص سیپروفلوکساسین استفاده کنید. دیگر فلوروکینولون ها عبارتند از:

☑ فکتیو (Factive )

☑ لوکویین

☑ آولکس

اگر داروی دیگری استفاده میکنید، پزشک خود را در جریان بگذارید. اگر از داروهای ضد انعقادی مانند وارفارین استفاده میکنید، یا درمان خاصی برای نامنظمی ریتم قلبی خود دارید مانند مصرف آمیودارون، سیپرو گزینه ی مناسبی برای درمان التهاب پروستات شما نیست.

سیپروفلوکساسین

⛔ سپرو نباید به همراه داروی تئوفیلین و زانافلکس به دلیل ایجاد عوارض شدید و کشنده مصرف شود.

اگر شما از داروهای دیگر مانند آنتی اسید ها، داروهای خاص ایدز یا مکمل های ویتامینی استفاده میکنید، نباید همراه با سیپرو آن ها را استفاده کنید، زیرا باعث کاهش عمل سیپرو میشوند.

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خودداری کنید، یا در صورت لزوم از پوشش مناسب استفاده کنید. سیپرو پوست شما را در برابر نور خورشید حساس میکند، و این موضوع میتواند سبب ایجاد تاول هایی مانند آفتاب سوختگی شود.

قرص سیپروفلوکساسین میتواند سبب ایجاد گیجی، سرگیجه و احساس سبکی سر شود. قبل از رانندگی و استفاده از ماشین آلاتی که نیاز به دقت دارند از خوردن دارو اجتناب کنید.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    باسلام من۲۴ ساله ومجردهستم ازکودکی مشکل تکرارادرارداشتم وهرشب ۱الی ۲باربرای تخلیه ادراربیدارمیشدم تاهمین الان مدتی پیش باسونوگرافی فهمیدم تورم پروستات دارم دکترتولترودین وداکسی سایکلین وناپروکسن تجویزکرده که باگذشت چندماه هنوز هیچ فرقی نکرد اگه میشه منو راهنمایی کنیدباتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      لطفا جهت کسب اطلاعات پزشگی به روز اینستاگرام اینجانب به ادرس drkarami را فالو نمایید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر اکبرپور دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام. اقای دکتر چند وقت پیش از طریق ازمایش متوجه خون در ادرار شدم
    فقط در روز چند بار بیشتر نیاز به ادرار هست
    اونم مواقعی که مايعات بیشتر استفاده میکنم شایددر روز 5 یا 6 بار نیاز به ادرارهست نتیجه ازمایش پسوست میشه لطفا راهنمایی کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر NAME یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.اقا یا خانم ؟چند سال سن دارید؟

    2. تصویر کاربر اکبرپور یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      آقا 38 سال
    3. تصویر کاربر NAME دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادرای و مثانه و آزمایش سیتولوژی می بایست انجام شود.جهت نسخه و جهت اخذ نوبت با شماره های زیر هماهنگ بفرمایید ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
      02171062350

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر یونس دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بزرگوار من 40 سالمه و ۲ ساله درگیر التهاب پروستات هستم انواع انتی بیوتیک مصرف کردم اما جواب نگرفتم .یعنی یه مدت خوب میشه و یه مدت باز اوت میکنه..تعدادی سنگ تویه کلیه ام هست . ایا این سنگها باعث عفونت میشه و ایا سنگها رو خارج کنم باعث کمک در بهبود میشه و اینکه رفع نیاز جنسی چقدر تاثیر داده در روند بهبودی التهابم. ممنون از پاسخ حضرت عالی
    1. تصویر کاربر یونس پنجشنبه ۱۶ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام دکترجان من pcnl کردم بعد عمل ۱ هفته بستری بودم بعلت عفونت
    2. تصویر کاربر NAME دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      ادامه سوالتان؟

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 292 مشاهده پرسش
    با سلام، بنده 39 سال دارم و متاهل و بدلیل وجود خون در مایع منی و درد در ناحیه بیضه چپ به متخصص مراجعه نموده و بعد از تشخیص التهاب پروستات، پزشک معالج 4 عدد آمپول آمیکاسین، 10 عدد تاوانکس و 10 عدد قرص فیناستراید تجویز نمودند که بعد از مصرف از حجم خون به مقدار قابل ملاحضه ای کم شده و درد بیضه نیز کاهش یافته.
    سوال بنده این است که با توجه به اینکه تصمیم به بچه دار شدن دارم آیا بدلیل مصرف آن 10 عدد قرص فیناستراید 5 و عوارض این قرص بر روی اسپرم می بایست به مدت  دو ماه و نیم این موضوع بچه دار شدن را به تعویق انداخته و طی این مدت برای نزدیکی نیز حتما از کاندوم استفاده کنم و بعد از طی شدن این مدت زمان اقدام نمایم؟
    لطفا راهنمایی بفرمائید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر صادق سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر. من ۲۶ سال دارم سال ۹۶ برج ۱۱ عمل کردی انجام دادم کردیم دکتر گفت شدید بود وسال ۹۷ برج ۱۱ رفتم دکتر ازمایش ار یو جی انجام دادم تشخیص تنگی مجرا داد. وقتی عمل کردم سیستوسکوپی )در خلاصه پرونده ام نوشته بودکه : ابتدای مجرای قدامی وبولبر شدیدا تنگ بوده ولی مجرای خلفی نرمال بوده ومثانه کمی ترابکوله بود وپروستات ملتهب وانسدادی بود
    من نمیدونم معنیش چیه اگه میشه یکم توضیح بدین لطفا میخواستم ببینم علتش چیه ایا من پروستات دارم یا نه فقط عفونت بوده.
    ممنون میشم جواب بدین در ضمن چی بخوریم که سنگ کلیه و پروستات نگیریم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      تنگی عود کننده تست باید مراجعه نمایید
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام.۴۲ سالمه ۱۲ ساله ازدواج کردم .تاالان بعداز هر رابطه زناشویی خانمم سریعا دچار خارش وسوزش ونهایت ترشح سفید میشه.خودم که هیچ علایمی ندارم ازمایش ادرار وخون وپرستات انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم.مهم اینه ازدواج دوم هم خانم اینطوری میشن یعنی دچار خارش وسوزش واژن شدید .خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.متخصص پوست هم رفتم معاینه کرد از لحاظ بیماریهای پوستی مشکلی نبود.حتی یک دوره فلوکنازول وداکسی سیکلین و.مترونیدازول خوردم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر بهروز پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    منزیر نافم درد میکند ازمایش و سونو رفتمتشخیص دکتر النهاب پرستات بود دارو داده ولی من مشکل ادراری ندارم مشکل دفع مدفوع دارم سر دستشوی زیر شکنم بالای الات تناسلیم درد میگیرد ومشکل دفع مدفوع دارم بزرگی پرستات ایا مشکل مقعدی هم دارد قرص افلکسیسیسن مصرف میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      در اب گرم بشینید وپی گیری نکنید درست میشود
  • تصویر کاربر امید پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    سلام‌من‌۲۴سالمه۶ ماه است‌سوزش ادار دارم بعضی وقتهادرروز ندارم‌بعضی وقتها دارم و شدت سوزش بعضی اوقات وبعضی اوقات زیاد هست‌ادرارم باریک نیست وفشار ادرارم خوبه‌.. اوایل سیپرومصرف کردم بعداز یک هفته قطع کردم چون حالم بدمیشدبشدت نگران میشدم و خستگی شدیدداشتم بعدازاون دکترافولکساسین دادبهم وبعدش۱ماه لووفلوکساسین با پروترال و فلوکستین دوماه این دوتارو خوردم بعد بمدت یک ماه خوب شدم.. باز شروع شدو سوزش بیضه تامعقدهم دارم الان دکتردیگه ای رفتم‌گ‌بهم سیپرو دادوقرص گاباپنتین و پروترال اماالان ک دوهفته هست مصرف میکنم هنوز خوب نشدموسوزش ادرار دارم جناب دکتر چکار باید بکنم‌بنظر شمادرضمن اوایل عفونت در ادرارم ۳تا۵بودالان یا منفی هست یااتادو یا دوتا۳
    1. تصویر کاربر امید یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      جناب دکتر در صمن‌من پرتغال ک میخورم یا اب زیاد و ادارم روشن‌میشه بهتر میشم و من‌خود ارضایی زیاد میکنم
    2. تصویر کاربر امید یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      و لذا سنگ کلیه هم ندارم و بعد دفع مدفوع هم داخل معقدم زیاد میسوزد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      تمام مشکلات شما بیشتر تلقین ایت در سن شما بیماری ندارید دارو را قطع کنید
    4. تصویر کاربر امید پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      ممنونم جناب دکتر ولی بعضی اوقات هم ادرارم فشارش کم میشه و ب مرور دوباره فشارش خوب میشه.. و شبها احساس میکنم کامل ادرارم دفع تشده و زیاد خود ارضایی میکنم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      حرف من را گوش کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Javad جمعه ۷ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید. پدرم پروستاتش بزرگ شده قرص هم مصرف کرده ولی حدود 6 ماه پیش ب دکتر مراجعه کردند و برایشان قرص فینوپروست5 و ترازوسین براشون تجویز کردند ولی بزرگتر شده. میخاسم بدونم ایا قرص دیگری هست ک بتونه کوچیکش کنه؟ شرمنده مزاحم شدم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      فیناستراید را قطع کنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۹ آذر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 375 مشاهده پرسش
    باسلام بنده هفته پیش عمل لیزری پروستات خوش خیم انجام دادم اندازه پروستات 40بود دیروز سوند راهم برداشتند متاسفانه بهتر نشدم و مشکلاتی که قبل از عمل داشتم الانم هست لطفا راهنمایی فرمائید اجر شما با امام حسین علیه السلام.درضمن این داروها را برای من تجویز کرده‌اند.اناهیل 500سیپروفلوکساسین الفن ایکس وشربت لاکسی ژل.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ آذر ۹۷( 5 سال پیش)
      به دکترتان مراجعه نمایید
درحال دریافت اطلاعات