علت درد بیضه ها چیست؟

بیضه‌ها مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت بدن مردان هستند و  بعضی از مردان ممکن است به دلایل مختلفی دچار درد بیضه شوند. به همین علت مراقبت از آن‌ها در طول زندگی بسیار حائز اهمیت است. هرگونه علامت از قبیل درد بیضه ، هشدار در مورد مسئله‌ای جدی‌تر است. 

علل درد بیضه

اهمیت بیضه‌ها در تولید اسپرم و همچنین تولیدمثل است. به همین دلیل چنانچه عاملی سبب آسیب به آن‌ها شود، ممکن است فرد دچار عقیمی و عدم باروری در ادامه زندگی خود شود. بنابراین به‌منظور پیشگیری از چنین مواردی، در این نوشتار به توضیح برخی از علل درد بیضه خواهیم پرداخت.

 فتق ران

فتق به نفوذ بافت چربی در برخی قسمت‌هایی که چربی نباید وارد شود، گفته می‌شود. زمانی که این بافت چربی از مرز خود گذشت، درد احساس خواهد شد.

درد بیضه نیز ممکن است از علائم فتق ران باشد، که این درست در زمانی اتفاق می‌افتد که ران به کمر می‌رسد. این مشکل مربوط به بیضه نیست، اما به دلیل نفوذ درد به این قسمت، باعث احساس نارضایتی در فرد می‌شود. این مسئله جای نگرانی ندارد و با معاینه توسط پزشک به‌ سرعت بهبود میابد.

سرطان بیضه

سرطان بیضه

احساس درد در ناحیه بیضه همیشه به معنای سرطان بیضه نیست. سرطان مربوط به زمانی است که وجود توده در یکی از بیضه‌ها توسط پزشک قابل‌تشخیص باشد.

از هر 10 مرد، یک نفر از آن‌ها در زمان رشد تومور سرطانی، در زیر این ناحیه احساس درد می‌کنند. در صورت مشاهده ی کوچک‌ترین علائم باید به پزشک اورولوژیست مراجعه کرده تا علائم تشخیص داده شوند.

درد بیضه به دلیل ارضا شدن

گاهی اوثات بعضی از افراد بعد از ارضا شدن ممکن است دردی در ناحیه بیضه احساس کنند.

هیدروسل

یکی از علل دردبیضه ممکن است هیدروسل باشد. در این بیماری مایعاتی اطراف بیضه جمع می شوند که ممکن است دردآور باشد و بیمار را آزار دهد.

 پیچ‌خوردگی‌ بیضه

پیچ‌خوردگی‌ بیضه به‌طور طبیعی درنتیجه ی ناهنجاری طناب بیضه است. پیچ‌خوردگی طناب بیضه سبب مسدود شدن جریان خون و در نهایت مشکلات بیضه می‌شود.

از علائم این اختلال درد شدید است که در صورت عدم درمان و رسیدگی به‌موقع، ممکن است باعث از دست دادن بیضه‌ شود. درمان این اختلال به صورت عمل جراحی و با صاف کردن پیچ‌خوردگی طناب بیضه همراه است.

اوریون

شاید باورتان نشود اما اوریون هم می تواند سبب درد بیضه شود. اوریون ویروسی واگیردار است که غدد بزاقی را درگیر میکند و ممکن است باعث عفونت درد بیضه شود.

 عفونت ادراری

گاهی اوقات ممکن است عفونت ادراری منجر به درد بیضه شود.

 اپیدیدیمی یا التهاب اپیدیدیم‌

این عارضه می‌تواند خفیف و درعین‌حال جدی باشد. اپیدیدیمی موجب التهاب اپیدیدیم‌، زائده‌ طویل‌ و باریک پشت بیضه‌ می‌شود که وظیفه ی آن تعدیل و ذخیره اسپرم است. طول آن بیش از 6 متر است که به دلیل پیچ‌خوردگی، درون بیضه جای گرفته است.

اپیدیدیم در اثر عملکرد نوعی باکتری ممکن است دچار التهاب شود. چنانچه التهاب بسیار زیاد باشد، بیضه‌ها دچار ورم، قرمزی و درد می‌شوند. در این صورت باید برای درمان به‌سرعت به پزشک مراجعه نمود. اگر مصرف آنتی‌بیوتیک چندان تأثیری نداشته باشد، باید این عارضه از طریق عمل جراحی درمان شود.

واریکوسل

واریکوسل

واریکوسل به اتساع و پیچ‌خوردگی شبکه ی وریدی داخل کیسه ی بیضه گفته می‌شود، که علت آن نارسایی دریچه‌های وریدی بیضه است. در صورت عدم مراجعه به پزشک درد ناشی از آن به‌مراتب بیشتر و بیشتر می‌شود. در موارد بسیاری واریکوسل در بیضه چپ اتفاق می‌افتد. خوشبختانه این عارضه چندان شدید نبوده و توسط مصرف آنتی‌بیوتیک و یا عمل جراحی کوچک برطرف خواهد شد.

 اسپرماتوسل

اسپرماتوسل به معنای به وجود آمدن کیست در مجرای اپیدیدیم بوده و اغلب در ابتدا آن اتفاق می‌افتد. این عارضه بی‌خطر است و مشکلات چندانی را به دنبال ندارد، اما در برخی مواقع ممکن است نتیجه ای معکوس داشته باشد.

اسپرماتوسل چنانچه بیش‌ازحد رشد کند، برای درمان آن مصرف آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود اما درصورتی‌که درد ناشی از آن غیرقابل‌تحمل باشد، مستعد عمل جراحی خواهد بود. احتمال ناباروری در اثر عمل جراحی بسیار زیاد است و ممکن است فرد دیگر قادر به باروری نباشد.

تحریک بیضه

گاهی اوقات بیضه حساس می شود و با تحریک کوچکی بالا می ایستد در این صورت می تواند باعث درد شده و بیمار را اذیت کند.

 ورم بیضه

اورچیتیس نام دیگر ورم بیضه است. ورم بیضه به دلیل اپیدیدیمی و فعالیت برخی باکتری‌ها ممکن است، اتفاق افتد. در صورت تشخیص به‌موقع قابل درمان است و در غیر این صورت عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

سنگ کلیه

 سنگ کلیه

درد بیضه همیشه به دلیل مشکلات بیضه نیست و گاهی مربوط به برخی مسائل دیگر است. سنگ کلیه یکی از این موارد است که منجر به درد بیضه می‌شود. هرچند ممکن است درد در ناحیه بیضه احساس شود، اما سنگ کلیه می‌تواند علت اصلی آن باشد. ازاین‌رو توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه علائم، برای تشخیص درست به پزشک مراجعه شود.

فتق بیضه

گاهی اوقات ممکن است غشا محافظ بیضه پاره شود که موجب خونریزی شدید در داخل کیسه ی بیضه می‌شود. درصورتی‌که این مشکل به‌موقع تشخیص و ظرف مدت کمتر از 72 ساعت درمان شود، بیضه‌ها دوباره قادر به باروری خواهند بود.

علاوه بر درد بیضه مشکل دیگری که مردان بالای 50 سال را تهدید می کند سرطان پروستات است. آیا می دانید سرطان پروستات چگونه درمان می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

درمان سرطان پروستات

برای درد بیضه به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا برای تشخیص دقیق علل درد بیضه مردان به متخصص اورولوژی باید مراجعه کنند و درد بیضه را درمان کنند.

درمان درد بیضه

درمان درد بیضه چیست؟

درمان درد بیضه نسبت به علت اصلی درد، متفاوت است.همان طور که قبلا ذکر شد، برخی شرایط ایجاد کننده ى درد بیضه جزء فوریت هاى پزشکی است و نیاز به مداخله جراحی فوری دارد.

درمان پیچ خوردگی بیضه

 مدیریت قطعی پیچ خوردگی بیضه نیاز به عمل جراحی توسط متخصص اورولوژی دارد.

درمان پیچ خوردگی بیضه با عمل جراحی

در حین عمل، پیچ خوردگى بیضه آسیب دیده اصلاح مى شود و در صورتى که این کار موفقیت آمیز باشد، بیضه به دیواره اسکروتوم (کیسه ى بیضه) ایمن مى شود؛ به این کار اورشیوپسی یا عمل جراحى تثبیت گفته مى شود.
بیضه اى که پیچ نخورده نیز ممکن است برای جلوگیری از پیچ خوردگی به دیواره ى بیضه ایمن شود، چرا که در برخى از مردان پیچ خوردگى بیضه براى هر دو طرف پیش مى آید.

درمان پیچ خوردگی بیضه بدون عمل جراحی

 بعضی اوقات، بیضه آسیب دیده بدون نیاز به عمل جراحی اضطراری توسط پزشک اصلاح مى شود.
با این حال، در نهایت بیمار باید تحت جراحى قرار گیرد تا به ترمیم قطعى برسد. در برخی از موارد، پیچ خوردگی بیضه ممکن است به صورت خود به خود برطرف شود؛ ولى متخصص مراقبت های بهداشتی باید شاخص بالایی را براى تشخیص پیچ خوردگى بیضه در نظر بگیرد و در نهایت بیمار را تحت جراحى ترمیمى قرار دهد.

 هرچه سریع تر پیچ خوردگى بیضه اصلاح شود و جریان خون احیا شود، احتمال نجات بیضه آسیب دیده بیشتر است. اگر در مدت ۶ ساعت از شروع علائم، بیضه مورد درمان قرار گیرد، میزان نجات بیضه به صد درصد نزدیک می شود، در حالی که بعد از ٢۴ ساعت میزان نجات بیضه بین صفر درصد تا ده درصد خواهد بود.

درمان اپیدیدیمیت

درمان بیماری اپیدیدیمیت ساده ممکن است به طور کلی به صورت سرپایی انجام شود و شامل اقدامات درمانی زیر است:

  •  تجویز مصرف آنتی بیوتیک ها (که بسته به سن بیمار و سابقه جنسی بیمار ممکن است متفاوت باشد)
  • داروهای ضد درد و داروهای ضد التهابى
  •  استراحت
  • پشتیبانى و بالا کشیدن اسکروتوم (کیسه بیضه)
  • استفاده از بسته های یخ

به طور کلی، اپیدیدیمیت ساده اى که تحت درمان قرار گرفته باشد دچار هیچ عوارض جانبی نمى شود. با این حال، در برخی موارد از اپیدیدیمیت، مانند موارد مرتبط با علائم سیستمیک جدی یا در کسانی که عوارض گوناگونی دارند، ممکن است بستری شدن در بیمارستان لازم باشد.  در موارد جدی تر با متخصص اورولوژی مشورت می شود.

درمان پیچ خوردگى زائده بیضه

درمان پیچ خوردگی زائده بیضه یا اپیدیدیم به منظور تسکین علائم انجام می شود و شامل اقدامات زیر است:

  • تجویز مصرف داروهای ضد عفونی کننده و ضد التهابى
  • استراحت
  • پشتیبانى و بالا کشیدن اسکروتوم (کیسه بیضه)
  •  استفاده از بسته های یخ

بیشتر بیماران با انجام دادن این اقدامات درمانی در طی یک هفته بهبود می یابند، اگرچه از بین رفتن علائم ممکن است بیشتر طول بکشد. در موارد پیچیده تر معمولا انجام عمل جراحى توصیه مى شود.

درمان سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه به طور کلی به محل قرارگیری سنگ کلیه، اندازه سنگ کلیه و هرگونه عارضه مرتبط با آن مانند عفونت بستگی دارد.
یک سنگ کلیه ساده معمولا با اقدامات زیر قابل درمان است:

  •  مصرف مایعات کافی
  •  مصرف داروهای ضد درد
  •  مصرف داروهای ضد تهوع
  •  در برخی از موارد، مصرف داروهایی مانند تامسولوسین (Flomax) که ممکن است دفع سنگ کلیه را تسهیل کند.

درمان سنگ کلیه با لیتوتریپسی

چندین روش مختلف برای معالجه سنگ های کلیوی که به طور خود به خود دفع نمى شوند وجود دارد.
این روش ها شامل لیتوتریپسی (استفاده از امواج شوک برای شکستن سنگ کلیه) و سایر روش های جراحی تهاجمی تر است. برخی از بیماران مبتلا به درد غیرقابل تحمل، استفراغ تحریک پذیر یا افرادی که علائم عفونت دارند نیاز به بستری در بیمارستان دارند.
در بیماران مبتلا به عفونت ادراری و انسداد سیستم دستگاه ادرارى تناسلی، مصرف آنتی بیوتیک ها و مداخله اورولوژیک اورژانس ضروری است.

درمان سرطان بیضه

آزمایش تومور بیضه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.
یک توده یا تومور در بیضه همیشه سرطانى در نظر گرفته مى شود، مگر این که خلاف آن ثابت شود. در صورت تشخیص سرطان بیضه، بیماران به انکولوژیست ارجاع داده می شوند که در مورد گزینه های مختلف درمانی موجود با بیمار صحبت خواهد کرد.

درمان تروما

درمان و مدیریت ترومای بیضه بستگی به شدت آسیب دارد.  در صورتى که تروماى بیضه جدى نباشد، مى توان آن را به صورت سر پایى و با انجام اقدامات زیر کنترل کرد:

  •  تجویز مصرف داروهای ضد عفونی کننده و ضد التهابى
  •  استراحت
  •  پشتیبانى و بالا کشیدن اسکروتوم (کیسه بیضه)
  •  استفاده از بسته های یخ

با پارگی بیضه، جراحی فوری برای حفظ عملکرد و زنده ماندن بیضه ضروری است. سایر شرایطی که نیاز به مدیریت جراحی دارند شامل صدمات خاص در تروما با جمع شدن خون (هماتوسل)، ترومای نافذ و موارد خاص دررفتگی بیضه است.

درمان درد بیضه راست و کشاله ران

درمان قطعی فتق اینگوینال نیاز به ترمیم جراحی دارد. گاهی اوقات درمان به انتخاب بیمار به صورت سرپایی انجام می شود، و گاهى اوقات براى درمان نیاز به مداخله اساسی ترى هست. گاهی اوقات ممکن است فتق اینگوینال به قدرى خطرزا باشد که فقط نیاز به عمل جراحى داشته باشد.

مداخله جراحی غیر مستقیم

مداخله جراحی غیرمستقیم در مواردى که فتق قابل تقلیل نیست (نمى شود آن را به داخل شکم عقب کشید) و در مواردی از اختناق (اختلال در خونرسانی روده)، ضروری است.

درمان ورم بیضه

درمان ورم بیضه به ارگانیسم عفونی که عامل ایجاد التهاب بیضه است بستگی دارد.
ورم بیضه ى ویروسی و باکتریایی، هر دو با اقدامات زیر قابل درمان هستند:

  •  تجویز مصرف داروهای ضد عفونی کننده و ضد التهابى
  •  استراحت
  •  پشتیبانى و بالا کشیدن اسکروتوم (کیسه بیضه)
  •  استفاده از بسته های یخ

براى درمان ورم بیضه باکتریایی و اپیدیدیمو ارکیت نیاز به مصرف آنتی بیوتیک است. موارد ناشی از ویروس ها به آنتی بیوتیک احتیاج ندارد.

عوارض درد بیضه چیست؟

عوارض مرتبط با دلایل مختلف درد بیضه متفاوت است. برخی از افراد حتی پس از درمان علت اصلى درد بیضه، همچنان ممکن است از درد مزمن بیضه رنج ببرند.
دیگر عوارض احتمالی ممکن است شامل موارد ذکر شده در زیر باشد:

عوارض پیچ خوردگی بیضه

  •  آسیب دائمی در بیضه
  •  از دست دادن بیضه
  •  ناباروری
  • عفونت
  •  ناهنجاری های زیبایی
  •  عوارض اپیدیدیمیت
  •  اپیدیدیمو ارکیت
  •  تشکیل آبسه (مجموعه ای از چرک)
  •  اختلال در باروری
  • عفونت خون سیستمیک (سپسیس)

عوارض پیچ خوردگى زائده بیضه

– هیچ عوارض قابل توجهی برای پیچ خوردگی زائده بیضه وجود ندارد

عوارض فتق اینگوینال (کشاله اى)

  •  حبس بودن (فتقى که قادر به عقب کشیدن نیست)
  •  اختناق (اختلال در خون رسانی روده)

عوارض ارکیت ورم بیضه

  •  آتروفی بیضه
  • اختلال در باروری
  •  تشکیل آبسه

عوارض سنگ کلیه

  •  آسیب دائمی به کلیه ها
  • سپسیس ادرارى (عفونت خونی سیستمیک ناشی از ادرار آلوده)

عوارض تومور بیضه

عوارض تومور بیضه بسته به نوع تومور و میزان بیماری متفاوت است.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام.
    نتیجه آزمایش پروستات
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      طبیعس است
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      طبیعی است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Ms شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۱۷ سالمه
    با عرض معذرت الان ۲ روز هست که میخوام ادرار کنم سر التم درد گرفته و از زور درد سر التم قرمز میشه و اینکه آخر ادرار م یک مایه سفید رنگ از الان خارج میشه و الان هم ۲روز هست که صبح از خواب بلند میشم داخل لباس زیر م تمام مایه سفید رنگ و لزجی ریخته شده ممنون میشم راهنمایی ام کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      رابطه ی جنسی داشتید؟
    2. تصویر کاربر Ms چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      نه
      این اتفاق یک دفعه برایم رخ داد نیازی هست که عکس بفرستم؟؟
      آقا دکتر خیلی نگران هستم مشکلی هستش؟؟
    3. تصویر کاربر Ms پنجشنبه ۱۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون میشم پاسخگو و راهنمایی ام کنید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      از ترشحات آلتتون نمونه کشت فرستاده شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید .
    من ۲۵ سالمه حدود دو ماه پیش درد در زیر شکمم شروع شد و بعد به بیضه سمت راست کشیده شد.سونو انجام دادم هم از پروستات و بیضه ها چون بعضا سوزش مثانه بعد از ادار هم میگیرم متخصص گفتن واریکاسل داری و یه کیست کوچک که کیسته زیاد مهم نیس .بهم دارو دادن بهتر شده ولی خوب بعد از دو ماه دوباره همون جور درده شروع شده آزمایش نتفه هم انجام دادم مشکلی نداشت .بعد منو معرفی کردن به دکتر برا بلوک عصبی .ولی دکتر انجام نداد و گفت احتمال داره بخاطر دیسک خفیف باشه
    العان میخواستم بدونم علت سوزش بعد از ادرار یا ارضا بخاطر چی هس چون اذیت میکنه .درد بیضه راست و احساس گرفتگی کشاله ران و ران دلیلش چیه و درمانش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      درد واریکوسل میتونه به همین حالت باشه ، اگر ازمایش اسپرم طبیعیه نیاز به اقدامی نیست
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ببخشید دکتر .سوزش ادراری و بزرگ شدن بیضه راست چی به خاطر وایکاسل هستش
    3. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ببخشید دکتر پس سوزش ادراری و بزرگ شدن یکی از بیضه ها چی بخاطر واریکاسل هست ؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      برای ادرار ازمایش ادرار انجام بدین اگر طبیعی باشه ، مصرف مایعاتتون رو بیشتر کنین ، برای بیضه سونوگرافی انجام شه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام. در ادامه سوال قبلی در خصوص درد بیضه، خواستم بپرسم من چند سال پیش ی مدتی ترشح سفید رنگ از آلت تناسلی داشتم بدون دردی که خوب شد خودش. الان درد بیضه راست دارم که خفیفه . با توجه به جواب سونو که پیوست هست، آیا این درد بیضه که چند سال بعد اون مایع سفید ایجاد شده سوزاک هست؟ درد هنگام ادرار اصلا نداشتم، ممنون.اگه کاری باید بکنم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سوزاک درد بیضه نمیده ، باعث ترشح میشه
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من دو روز پیش فوتبال بازی میکردم که ناگهان توپ به بیضه های بنده برخوردار کرده و درد شدیدی در من شکل گرفت و بعد از دو روز هنوز صبح ها بازم تیر هایی می کشه چکار کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر حامد شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    بنده 31 ساله هستم که برای سه روز بیضه چپم درد میکرد به همین خاطر کنجکاو به معاینش شدم متوجه شدم که از بیضه راستم بزرگتر شده و سطح تخم مرغیش مثل بیضه راست ساف و یکدست نیست ویه توده شبیه به ورم داخل کیسش هست البته جدا از خود یبضه که در طرف چپ نیست البته الان دیگه درد ندارم فقط با لمسو بررسیش یه کم درد میگیره . چون مراجه به پزشک ومعاینه برام سخته خواستم ببینم مشکلی جدی هست که پزشک مراجعه کنم یا خیر.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی انجام شود
    2. تصویر کاربر حامد شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      جواب سونوگرافی رو ارسال کردم ممنون میشم ببینینش

      وجود اون کانون هیپواکو ای که گفته ممکنه تمور باشه؟
    3. تصویر کاربر حامد شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      با تشکر جواب سونوگرافی رو براتان ارسال کردم خواهشا ببینین

      دکتر اون کانون هیپو اکو که نوشته ممکنه نشانه تمور باشه؟
    4. تصویر کاربر حامد شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      با تشکر
      دکتر جان این کانون هیپواکو که گفته ممکنه نشانه تمور باشه؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      نه تومور نیست
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      برای اطمینان BHCG , LDH , AFP چک شود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام بنده 30 ساله هستم مدتی هست روی صندلی که میشینم احساس دفع ادرار کاذب دارم دوم اینکه موقع ادرار و مدفوع زیاد باهم داشته باشم حالت تهوع بهم دست میده . ضمنا هر 2 ساعت یکبار دستشویی می روم و وقتی خواب هستم مثانه ام ادرار بیشتری ذخیره میکنه ولی وقتی بیدارهستم مقدار کمتری لطفا یک قرص معرفی کنید مرسی باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      ابتدا ازمایش ادرار و سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر azii جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام آقآی دکتربه مابعدمعاینه همسرم گفتن بیضش کوچیکه درحال که اسپرم داره گفتن نطفه نداره.راه حلی واسش هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش اسپرم و سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر اسفندیاری شنبه ۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر تبخال تناسلی دارم باید چکار کنم ایا با نزدیکی کردن با خانومم به اون هم منتقل میشه یا نه الانم دارویی مصرف نمیکنم چه دارویی استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      داروی آسیکلوویر ۴۰۰ میلیگرم هر ۸ ساعت برای ۷ تا ۱۰ روز همراه با مایعات فراوان
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در زمانی که شما ضایعات پوستی دارید با تماس جنسی منتقل میشه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Ali چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    آقای دکتر من پارسال حین خودارضایی، جلوی خروج منی رو گرفتم و از روز بعدش دیدم موقعی که کیسه بیضه شل هستش ، یک رگ بیضی شکل مانند به طول دو سانت زیر بیضه چپم با چشم تقریبا مشاهده میشه. علاوه بر اون، اون زائده اپیدیدیم پشت بیضه چپم هم کلفت تر شده و انگار طناب بیضه هم یکم کلفت تر از راست شده. آقای دکتر همه چی خوب بود هیچ مشکلی نداشتم همه ی اینها از اون روزی شروع شد که اون موقع حین خودارضایی جلوی خروج منی رو گرفتم. تو این اوضاع کرونا هم فعلا تکون نمیتونم بخورم. درد و ناراحتی ندارم حتی اگر با دست فشارشون بدم. عکس رو هم پیوست کردم. ۱۸ سالمه و مجرد. آقای دکتر این کیست اسپرماتوسل هستش یا نه؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر Ali یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      این بگم که بیضه هام هم اندازه و نرمال هستند. و اینکه آقای دکتر من وقتی بینی رو میگیرم و زور میزنم اون رگها کلفت تر نمیشن انگار به همون سایز همیشه هستند.
    2. تصویر کاربر Ali پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر ۵ روز گذشت چرا جواب نمیدین؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، حتما سونوگرافی از بیضه هاتون باید انجام شه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات