درمان التهاب پروستات با گیاهان دارویی یا دارو؟

التهاب پروستات؛ نام دیگر بیماری پروستاتیت است که حدد 10 تا 12 درصد مردان، علائم آن را تجربه میکنند. برای درمان التهاب پروستات چه باید کرد؟

 التهاب پروستات یا پروستاتیت چیست؟

پروستاتیت، التهاب غده ی پروستات است. التهاب می تواند به علت عفونت پروستات و همچنین سایر علل مختلف باشد. غده ی پروستات بخشی از سیستم تولید مثل مردان است که به اندازه ی گردو بوده و در زیر مثانه و مقابل راست روده قرار می گیرد. این غده ، پیشابراه، لوله ای که از طریق آن ادرار و مایع منی از بدن خارج می شود را ، احاطه می کند. عملکرد اصلی پروستات تولید مایع منی برای انتقال اسپرم از طریق مجرای ادرار است.

توجه داشته باشید که التهاب پروستات هیچ ارتباطی با سرطان پروستات بدخیم ندارد.


انواع التهاب پروستات

در ادامه به انواع التهاب پروستات اشاره می کنیم.

پروستاتیت حاد باکتریایی

در نتیجه ی یک عفونت باکتریایی است ، معمولاً به طور ناگهانی شروع می شود و ممکن است علائم آنفلوانزا را نیز به همراه داشته باشد. این حالت نسبت به سایر موارد شیوع کم تری دارد.

التهاب پروستات مزمن

التهاب مزمن پروستات در نتیجه ی عفونت های باکتریایی مکرر(عودکننده) غده ی پروستات به وجود می آید. در بین حملات، بیمار ممکن است علائم جزئی داشته یا حتی بی علامت باشد اما معمولاً درمان آن موفقیت آمیز نیست.

پروستاتیت مزمن / سندرم درد مزمن لگنی

با اینکه پروستاتیت ها اغلب در این دسته قرار دارند، اما شناخته شده نیستند . این حالت بسته به وجود یا عدم وجود سلول های ضدالتهابی در ادرار، مایع منی و مایع پروستات ، می تواند التهابی یا غیرالتهابی باشد. اغلب علت خاصی را نمی توان برای آن یافت. علائم می توانند به صورت متناوب بوده و به حالت مزمن درآیند.

پروستاتیت التهابی بدون علامت

این بیماری اغلب بطور اتفاقی در حین انجام تست های  ناباروری یا سرطان پروستات تشخیص داده می شود. افراد مبتلا به این نوع پروستاتیت از علائم یا ناراحتی خاصی شکایت نمی کنند اما سلولهای ضدالتهابی (ایمنی) در مایع منی / پروستات آن ها وجود دارد.


علل التهاب پروستات

التهاب پروستات می تواند به وسیله ی باکتری هایی ایجاد شود که از مجاری ادراری به درون پروستات راه یافته اند (شایع ترین علت باکتریایی). باکتری  بطور مستقیم و یا از طریق لنف از مقعد، نیز می تواند گسترش یابد.

همچنین ارگانیسم های مختلف منتقله از راه جنسی  مانند نایسریا گونورائه، کلامیدیا تراکوماتیس یا HIV نیز می توانند علت دیگری برای التهاب پروستات باشند. دیگر ارگانیسم های مسئول عفونت ،اغلب در عفونت های دستگاه ادراری نیز یافت می شوند ؛ ازجمله اشریشیا کلی. در بسیاری از موارد (به خصوص در نوع مزمن پروستاتیت)، علت خاصی برای پروستاتیت وجود ندارد.

آیا التهاب پروستات درمان میشود

بله، التهاب نیازی به عمل پروستات ندارد و معمولا برای درمان ورم پروستات از داروها استفاده می کنند.

درمان قطعی التهاب پروستات

درمان ورم پروستات بستگی به علت و نوع پروستاتیت دارد. چنانچه علت آن عفونت باکتریایی باشد، آنتی بیوتیک ها تجویز می شوند. تمامی گروه های  پروستاتیت نیازمند مراقبت های حمایتی، کنترل درد در صورت نیاز و پیگیری دقیق با متخصص مربوطه هستند .

در موارد خاص، برخی از افراد مبتلا به التهاب پروستات ممکن است نیاز به بستری شدن داشته باشند. روش های درمان ممکن است شامل موارد زیر باشند:

۱- درمان التهاب پروستات با آنتی بیوتیک ها

پزشک در رابطه با نوع آنتی بیوتیک و مدت زمان درمان تصمیم می گیرد. دکتر به شما می گوید: بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت پروستات

۲- داروهای ضد التهابی پروستات

این داروها می توانند به کاهش درد کمک کنند.

۳- مسدود کننده های آلفا

این داروها با شل کردن فیبرهای عضلانی اطراف مثانه و غده ی پروستات، می توانند علائم ادراری را کاهش داده و به بهبود تخلیه ی مثانه کمک کنند.

درمان گیاهی التهاب پروستات در جوانان

گاهی برای درمان تورم و التهاب پروستات می توان از طب سنتی استفاده کرد. در ادامه به گیاهان دارویی که در درمان التهاب پروستات موثر هستند، اشاره می کنیم:

درمان التهاب پروستات با چای سبز

– چای سبز

چای سبز به دلیل خاصیت ضدباکتریایی در درمان التهاب و تورم پروستات موثر است. می توانید دم کرده ی چای سبز را روزی سه بار مصرف کنید.

– نخل اره‌ای ایرانی

میوه های رسیده ی این نوع نخل که به صورت چای، میوه خشک و غیره موجود است می تواند در درمان بیماری های پروستات مفید واقع شود.

– درمان گیاهی التهاب پروستات با گزنه

گزنه را بگذارید تا خشک شود سپس آن را خرد یا آسیاب کنید. روزی سه بار یک قاشق مرباخوری گزنه را با یک فنجان آب جوش دم کرده، پس از 15 دقیقه مصرف کنید.

– دانه‌های کدوی طبی

روزی سه بار، 10 تا 15 عدد از دانه های کدوی طبی را بخورید. در صورت عدم دسترسی به آن نیز می توانید 20 قطره از روغن آن را میل کنید.

– شیرین بیان

مصرف روزانه سه نوبت دمنوش شیرین بیان یا جوشانده ی ریشه های آن در درمان بزرگی پروستات مفید است.

درمان خانگی التهاب پروستات

درمان سریع التهاب پروستات

در حالی که معمولا درمان های پزشکی ضروری هستند، نوشیدن آب میتواند به بیرون راندن باکتری ها کمک کند. درمان های خانگی میتوانند به بهبود علائم کمک کنند، اما معمولا نمی توانند باکتری های پروستات را از بین ببرند. معمولا درمان های پزشکی ضروری هستند.

درمان خانگی التهاب پروستات شامل موارد زیر هستند:

  • خوردن آب بیشتر برای کمک به بیرون راندن باکتری ها
  • پرهیز از محرک های مثانه مانند الکل، کافئین و غذاهای تند
  • نشستن در تشت آب گرم
  • استفاده از پد های گرم کننده بری کاهش درد
  • پرهیز از فعالیت هایی که باعث تحریک پروستات میشوند، مانند دوچرخه سواری، اسب سواری و هر کاری که شامل نشستن طولانی مدت باشد
  • تمرین ورزش های کگل، برای تمرین دادن مثانه
  • در چندین مطالعه، نشان داده شده است که ماساژ پروستات به کاهش علائم در برخی از بیماران مبتلا به پروستاتیت غیر باکتریایی مزمن کمک می کند.
  • اگر دوچرخه سواری یا اسب سواری می کنید، توصیه می شود که این فعالیت ها را تا زمانی که بهبود نیافتید، تعلیق کنید.
  • اگرچه داروهای گیاهی بسیاری در دسترس هستند، اما شواهدی وجود ندارد که داروهای گیاهی پاسخ قطعی داشته باشند.

التهاب پروستات و ورزش

فعالیت بدنی می تواند سلامت جسمی و احساسی را بهبود بخشیده و موجب کنترل وزن، حفظ عضلات، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حفظ قدرت استخوان ها شود. فعالیت موجب کمک به تعادل و بهبود خواب و کاهش خستگی و اضطراب می شود. ورزش همچنین می تواند باعث کاهش عوارض بالقوه درمان سرطان پروستات شود.

آیا می دانید چه ورزش هایی برای درمان التهاب پروستات مناسب می باشد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورزش برای درمان پروستات


آیا التهاب پروستات خطرناک است

مردان در سنین مختلف به پروستاتیت مبتلا می شوند، اما این بیماری در مردان جوان و میانسال شایع تر است. سایر عوامل خطر برای ابتلا به التهاب پروستات عبارتند از:

پروستاتیت

✅ سابقه ی اولیه یالتهاب پروستات

✅ فردی که اخیراً عفونت مجاری ادرار داشته

✅ فردی که اخیراً از کاتتر ادراری استفاده کرده

✅ غده پروستات بزرگ شده

✅ مقاربت مقعدی

✅ اختلال در ساختار یا عملکرد سیستم ادراری

✅ کم آبی (عدم وجود مایع کافی )

✅ آسیب (ضربه) های موضعی به لگن مثل سقوط از دوچرخه و اسب


آیا التهاب پروستات باعث ناباروری می شود؟

متخصصان میگویند که التهاب پروستات یکی از علل نادر ناباروری است، اما ممکن است برگشت پذیر باشد. اگر التهاب مزمن پروستات توسط باکتری ها ایجاد شود، آنتی بیوتیک ممکن است باعث از بین رفتن التهاب و بهبود ناباروری شود.

اگر پروستات دارید و نگران ناباروری خود هستید می توانید با مطالعه مطلب زیر از نگرانی های خود بکاهید  و اطلاعات خورد را در زمینه تاثی پروستات در ناباروری تکمیل کنید.

آیا پروستات باعث ناباروری میشود؟


علائم التهاب پروستات

علائم التهاب پروستات بسته به علت اصلی ایجاد کننده ی آن متفاوت هستند. علائم ممکن است به آرامی یا سریعا ظاهر شوند(بسته به علت بیماری و درمان در دسترس) و ممکن است به سرعت بهبود یافته یا چند ماه طول بکشد و همچنین بیماری می تواند عودکننده(پروستاتیت مزمن) باشد. شروع ناگهانی و با شدت معمولاً بیانگر پروستاتیت حاد باکتریایی است. علائم و نشانه های ممکن در التهاب پروستات عبارتند از:

✅ ادرار دردناک و یا دشوار و تکرر ادرار

✅ ادرار خونی

✅ درد حنجره، درد مقعدی، درد شکمی و / یا کمردرد

✅ تب و لرز

✅ درد و احساس ناراحتی

✅ ترشح از مجرای ادرار

✅ انزال دردناک یا اختلال عملکرد جنسی


تشخیص التهاب پروستات

التهاب پروستات معمولاً از طریق تجزیه و تحلیل نمونه ی ادرار و معاینات فیزیکی غده ی پروستات توسط پزشک مربوطه ( اورولوژیست ) ، تشخیص داده می شود. این معاینه شامل معاینه ی توشه ی رکتال است که در آن پزشک با لمس غده ی پروستات از ناهنجاری های آن آگاه می شود. گاهاً پزشک ممکن است نمونه ای از مایعات پروستات را جمع آوری و آزمایش کند.

معاینه انگشتی پروستات

ماساژ پروستات

گاهی اوقات ماساژ پروستات برای مقایسه ی نمونه های مایع پروستات قبل و بعد از این مداخله انجام می شود. برای انجام این روش، پزشک در طول معاینه ی توشه ی رکتال، با ماساژ  غده ی پروستات آن را دچار ایسکمی می کند. از آنجایی که این نگرانی وجود دارد که با استفاده از این روش امکان انتقال باکتری ها به جریان خون وجود دارد، در موارد پروستاتیت باکتریایی حاد انجام این معاینه ممنوع است.

انواع تست های پروستات

تست های دیگری که می توانند کمک کننده باشند  شامل:

# تست شمارش کامل خون (CBC)

# پانل الکترولیت

# کشت خون

#نمونه ی ارتشاحات مجرای ادراری 

# سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA): تست PSA که به عنوان یک آزمایش غربالگری برای سرطان پروستات مورد استفاده قرار می گیرد،  می تواند در التهاب پروستات نیز افزایش یابد.

تصویربرداری سونوگرافی، سی تی اسکن (CT)، سیستوسکوپی و بیوپسی پروستات می توانند از دیگر موارد تشخیصی کمک کننده باشند.


عوارض التهاب پروستات

چند عارضه ی احتمالی التهاب پروستات شامل موارد زیر است:

✅ پروستاتیت حاد قابلیت تبدیل شدن به پروستاتیت مزمن را دارد.

✅ انسداد راه خروجی مثانه یا احتباس ادرار

ناباروری و التهاب پروستات

✅ آبسه غده پروستات

✅ انتشار عفونت به جریان خون (باکتری در خون / سپسیس)

پروستاتیت می تواند سطح PSA خون را افزایش دهد. شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که پروستاتیت می تواند منجر به سرطان پروستات شود. اگر التهاب حاد / پروستاتیت حاد درمان شود،معمولاً سطح PSA  به سطوح نرمال باز می گردد.

نتیجه گیری 

پروستاتیت می تواند یک بیماری باکتریایی حاد باشد که اغلب به راحتی با آنتی بیوتیک ها درمان شود یا می تواند یک بیماری مزمن باشد که نیازمند درمان و پیگیری طولانی مدت است.

دکتر حسین کرمی متخصص پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    بادرود و احترام فراوان
    جناب دکتر من ۳۱ سالمه و یک فرزند دارم از 19سالگی دچار ( کاهش فشار ادرار و منی / تاخیر در شروع ادرار و باریک شدن و کاهش حجم ادرار و به تازگی عدم نعوظ کامل شدم) ۷سال پیش سیستوسکوپی و رترو. گرافی انجام دادم. پزشکم گفت ی مقدار مثانت عصبی شده و پرستات ملتهبه و مشکل خاصی نداری فقط قرص باکلوفن بهم داد.مشکل تکرر ادرارم قطع شد ولی الان همچنان حجم ادرارم کمه ادرار و منی کم فشاره و نعوذ کامل ندارم و میل جنسیم هم کم شده و گاها بعد از نزدیکی دچار درد پهلو و یک بارم دردمثانه شدم. واریکوسل گرید یک هم دارم. ایا برای واریکوسل نیاز هست کاره خاصی انجام بدم؟؟؟ برای مشکله ادراریم پیشنهادتون چیه؟ ممنونم از وقتی که گذاشتید.
    1. تصویر کاربر NAME سه شنبه ۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

      در صورتی که قصد بچه دار شدن ندارید نیاز به عمل ندارید

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر من چند وقتی ترشحی حالت شفاف از آلت داشتم دکتر رفتم گفتن طبیعی هست ولش کن الان سوزش بیضه و موقع نشستن و گرگرفتگی رخ میده و بعد ادرار بیشتر هم میشه واقعا دارم خسته میشم دکتر قرص تاوانکس 500 تجویز کردن من در آرمایش ها ادارا و کشت ادرار هیچ مشکلی نداشتم و آزمایش PAS و FREE PSA
    0/1 و 0/8 بوده الان مشکی از کجاست این درد های شدید رو دارم زیاد دچار ارضا شدم آیا باید قرصی مصرف کنم من 27 سال دارم مجرد هستم و رابطه جنسی با کسی نداشتم ولی خیلی ارضا شدم آخرین بار که ارضا شدم دیگه از فرداش مایعی هنگام راه رفتن انگار از من خارج میشد الان نمی دونم چرا سوزش دارم مخصوصا در بیضه ها و موقع نشستن بیشتر میشه گر میگیرم خیلی حالم بد هست لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر NAME جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر محمدرضا چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    باسلام.
    اقای دکتر من ۲۵سالمه و از سن کم به طور مرتب خودارضایی میکنم. الان حس میکنم زیر بیضه ام ورم داره و تازگیا خیلی دستشوییم میگیره. بنظرتون برم دکتر ؟ اخه میترسم عملم کنن
    1. تصویر کاربر NAME چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر مسعود پنجشنبه ۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام خدمت پزشک محترم حدودا جناب دکتر چند سالی هستش از درد در ناحیه مثانه رنج میبرم سن۴۳سال علائم بیماری ۱زود انزالی همراه با درد ۲مدام حالت محیط سیستم تناسبی احساس عفونت میکنم۳ درد در ناحیه شکمی با بستن کمربند و پوشیدن لباس تنگ بشدت ناحیه مثانه ام درد می‌گیرد (البته۱۶سال هستش ازدواج کردم و به روش طبیعی جلوگیری از انزال کردم از نظر شغلی هم استرس فراوان دارم)سپاسگزار که راهنمایی بفرمایید ناگفته نماند که یکسال پیش به متخصص اورولژی مراجعه کردم آبا آزمایش و سونگرافی تشخیص اولیه التهاب و عصبی بودن پروستات تشخیص دادن که یک نسخه دارویی که تجویز کردن برای یکماه خوب بود متاسفانه پس از قطع دارو ها دوباره بیماری به حالت اولیه خود باز گشته🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    1. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

    2. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر س شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من 37 سالمه دوماه پیش درد کمر به همراه درد پا لگن ومشکل در ادار داشتم
    ا درآرم خوب نمیومد رفتم دکتربرام سنو ازمایش نوشت psa1.22 حجم پرستات 19ccسایز هم نرمال .بعد بهم تاوانکس500وناپرکسن داد برا 20 روز کاملا خوب شدم ولی بعد از ده روز دوباره علایم برگشتن الان دوباره ده روزه تاوانکس500وناپرکسن و سلوکسیب میخورم خوب شدم ادویه جات وکافین هم ن میخورم و5ساله به صورت مرتب ورزش میکنم.14ساله هم متاهلم خیلی نگرانم میشه راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر NAME شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر مهرداد سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر.دو روز پیش از صبح،بدون دلیل دچار یه حالت آنفولانزا شدم.با استرس صبحگاهی شروع شد و نزدیک ظهر به تب تبدیل شد و بدن درد و سردرد و تا شب به تب و لرز شدید. دو تا آمپول زدم تا بدن درد و تبم فروکش کرد. در اون حین که این اتفاق میفتاد موقع ادرار دچار کمی سوزش اولیه بودم ولی روز بعد تقریبا همه چی خوب بود. ولی از روز دوم وقتی میرم دستشویی نمیتونم ادرارمو کامل دفع کنم و چند قطره تو مجرام باقی میمونه.لازم به ذکره که چند ماه قبل مدت چند روزی دچار درد توی بیضه هام بودم که برطرف شد.اهل خودارضایی نیستم ولی وقتی تو خواب محتلم میشم و بیدار میشم منی زرد رنگی دارم و اینکه وقتی مکان عمومی هستم ادرارم رو نگه میدارم.مشکلم با داروی خاصی رفع میشه؟
    1. تصویر کاربر NAME سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      .از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر محمدحسین سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام ببخشیدمزاحم شد رفتم دکترسونوگرافی کردگفت خودارضایی کردی باعث التهاب پروستات شد داروی پروستاتان وقرص افلوکساسین ۳۰۰داد اگرخودارضایی ترک کنم التهاب پروستات خوب میشه وسایزش نرمال میشه ممنون بابت جواب دادنتون
    1. تصویر کاربر NAME سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر علي یکشنبه ۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر من ٥٠ سال دارم حدود ٢ تا ٣ ساله كه برا كنترل pas مراجعه ميكردم كه پارسال حدود ٤/٣ شد كه بعد از MRI و معاينه باليني التهاب تشخيص داده شد كه بعد مصرف إنتي بيوتيك همه چيز نرمال بود حال دوباره ازمايش داده كه ديدم باز psa بالا رفته كه دكترم بعد معاينه وضعيت و نرمال تشخيص دادند و اندازه پروستات كاملا نرمال دوباره يك ماه سيپرو و ساوپالمتو تحويز كردند الان حدود يه هفته هستش كه تكرر إدرار خيلي اذيتم ميكنه وآليته بعضي وقتا زور ميزنم تا خالي بشه لطفا راهنمايي بفرماييد با تشكر
    1. تصویر کاربر NAME یکشنبه ۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      تامسولوسین شبانه یک عدد میل کنید

    2. تصویر کاربر NAME یکشنبه ۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      تامسولوسین شبانه یک عدد میل کنید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رویا پنجشنبه ۱۱ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    با سلام
    پدر من 68 ساله هستند دیابت دارن و با قرص کنترل میشه.اواخر مردادماه به دلیل درد زیاد و تکرر و اردار با تشخیص عمل، تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفتند و سرطان بدخیم پروستات تشخیص داده شد. سه هفته بعد از عمل هرمون درمانی با آمپول دیفرلین 3ماه شروع شد.
    psa قبل از عمل 100 بوده و بعد از عمل هم 100 هست.
    و کراتینین ایشون 2.68 هست...
    هرمون درمانی تا چه زمانی میتونه پاسخگو باشه برای این مورد و روند بیماری چطور ممکنه پیش بره؟
    عوارض ناشی از تزریق آمپول رو چطور میشه به حداقل رسوند؟
    psa و کراتینین چطور کم میشه؟
    با توجه به مدارک پیوست تشخیص سرطان درست هست؟
    نیاز به مراجعه حضوری خدمت شما وجود داره؟
    ممنون میشم راهنمایی بکنید و نظرتون رو بگید.
    1. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۱۱ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.می شود به جای هورمون درمانی بیضه ها را خارج کرد

  • تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۴ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام وتشکر از توصیه ای که داشتیدایا با سن 50 سال درمان پروستاتیت مزمن با دارو امکان پذیر است
    1. تصویر کاربر NAME پنجشنبه ۴ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      بیشتر توصیه های زیر را رعایت کنید:از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

درحال دریافت اطلاعات