درمان گیاهی پروستات با حنا

کسانی که از مشکل بزرگی پروستات رنج می‌برند، می‌دانند علائم بسیار آزاردهنده است و گاهی درمان‌های موجود نیز پاسخ‌دهنده نیست. در این مقاله میخواهیم درمان گیاهی پروستات و همچنین حنا در درمان پروستات را بررسی کنیم.

درمان پروستات با گیاهان دارویی

همان طور که گفته شد بزرگی پروستات مساله‌ای طبیعی است که در بسیاری از مردها اتفاق می‌افتد، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند از این مشکل جلوگیری کرده یا آن را به تعویق اندازد. تحقیقات مختلف نشان داده است بعضی از گیاهان و مواد غذایی در پیشگیری از بزرگی و حتی دلایل دلایل سرطان پروستات موثر است. در این مقاله میخواهیم درمان گیاهی پروستات را بررسی کنیم.

به طور کلی، مصرف بیشتر میوه‌جات و سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدان آنها توصیه می‌شوند.هویج، چغندر، شلغم، کنگر فرنگی و انواع کلم به دلیل دارا بودن نوعی آنتی‌اکسیدان خاص می‌تواند در پیشگیری از بزرگی و سرطان پروستات موثر باشد.

مطالعات نشان داده است مردانی که مصرف دائمی کلم بروکلی یا سویا داشته‌اند کمتر دچار پروستات شده‌اند.

مصرف مرکبات برای درمان گیاهی پروستات

مصرف انواع مرکبات بویژه گریپ‌فروت، کیوی، هندوانه و گوجه‌فرنگی نیز در پیشگیری و کاهش علائم بزرگی پروستات مفید است.

ویتامین برای پروستات

مصرف کافی انواع ویتامین‌ها بویژه ویتامین E و C نیز توصیه می‌شود. آجیل، تخمه آفتابگردان، بادام و جوانه گندم غنی از ویتامین E است.

همچنین دریافت میزان کافی مواد معدنی بویژه روی و سلنیوم نیز در سلامت پروستات مفید است.

درمان گیاهی پروستاتیت

ماهی و غذاهای دریایی سرشار از این مواد معدنی است. نقش درمانی سیاه دانه، گندم و میوه آلو نیز در درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات به اثبات رسیده است.

حنا در درمان پروستات

در داخل وان یا تشت، آب ولرم باز کرده و کمی حنا اضافه کنند و نیم ساعت داخل آن بنشینند ( حداقل خاصیت این روش آن است که پروستات بزرگ را به راحتی درمان میکند)

درمان گیاهی پروستات با گزنه و تخم کتان

گزنه نیز برای درمان تورم و التهاب پروستات کاربرد دارد. به این منظور می‌توان روزانه سه بار دمکرده گزنه را مصرف کرد. عرق گزنه نیز مفید است.

مصرف روزانه سه دفعه؛ هر دفعه یک قاشق مرباخوری پودر دانه کتان نیز نقش بسزایی در کاهش علائم بزرگی پروستات دارد البته می‌توان از روغن دانه کتان نیز استفاده کرد. مصرف روزانه یک تا دو گرم پودر گیاه خشک‌شده دم‌اسب نیز می‌تواند در برخی بیماران مبتلا به بزرگی پروستات مفید باشد البته حتما باید با نظر پزشک استفاده شود، زیرا افزایش فشار خون از عوارض احتمالی مصرف این گیاه است.

درمان گیاهی پروستات مزمن

شبدر قرمز، شیرین بیان، چای سبز، شاهدانه، دانه آفتابگردان و تخم کدو از دیگر روش های درمان گیاهی پروستات در کاهش اندازه پروستات بزرگ‌شده خوش‌خیم است.

 

آیا با دیگر روش های درمان سرذطان پروستات اشنا هستید؟ آیا می دانید کدام یک از روش های درمان سرطان پروستات روشی قطعی و غیر قابل بازگشت است؟ برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

درمان سرطان پروستات

درمان پروستات در طب اسلامی

۱-مرکب ۴
۲-داروی پروستات
۳-مرکب ۱
۴-حجامت ساقین پا
۵-هر روز خوردن تخم کدوی خام ۵۰ گرم
۶-آخر شب خوردن ۷ یا ۲۱ دانه سیاهدانه

درمان گیاهی پروستات با اسپند

حدود ۱۰۰ گرم تخم اسپند را شش بار با آب سرد (در آب گذاشته شود و هم زده شود و آب آن دور ریخته شود) و سپس یکبار با آب جوشیده ی گرم شسته و در آفتاب خشک کنید؛ سپس با روغن گل سرخ مخلوط کرده و هر روز صبح یک قاشق مرباخوری (یک مثقال) بصورت ناشتا بمدت ۱۴ روز مصرف کنید.
نکته: مصرف اسپند در دوران بارداری ممنوع است. همچنین اسپند نباید آسیاب یا کوبیده یا جویده شود بلکه باید درسته قورت داده شود. این روش برای کسانی که کنترلی بر ادرار ندارند یا افرادی که بعلت تصادف یا ام اس پروستاتشان شل شده است مفید است نه کسانی که پروستات دارند و تقطیر بعد از ادرار دارند چون کاملا جلوی ادرار را میگیرد.

جهت پیشگیری سنجد کامل را پودر کرده و مصرف کنید. مصرف سویق سنجد نیز مناسب است چون سنجد سبب یبوست میشود ولی سویق آن نه

منبع :جام جم،مجله طب اسلامی

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر منصور چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام ، جناب دکتر ، من در بعضی مواقع فاصله بین مقعد و بیضه ها از داخل درد مختصر دارم و اینکه همیشه موقع نعوظ تا دقایقی آلتم دردناک هست و مثل گذشته ها نعوظ کامل نمیشه ، رنگ ادرار بعضی مواقع کدر هست ، گاه گاه سوزش ادرار و درد کمر و کشاله ران هم دارم ، تمامی این علائم با مصرف مداوم زردچوبه و سرکه و عسل تا 80 درصد و بعضی مواقع کامل برطرف میشه اما با قطع مصرف این مواد غذایی دوباره به حالت اول برمیگرده ( البته من مصرف این سه مواد غذایی رو بیشتر از ده روز ادامه ندادم ) ، سن 36 سال هست و متاهل هستم
    1. تصویر کاربر NAME چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام من 70 سال سن دارم 4 ساله مشکل پروستات دارم اولش psa 5 بود الان شده 9 هر روز قرص پورترال اپاس مصرف میکنم ولی هنوز از سوزش و تکرار ادرار رنج میبرم سونوگرافی هم از پروستات گرفتم که بزرگه بنظر شما باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر NAME چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سایز پروستات چند سی سی هست؟

  • تصویر کاربر حبیب یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده چند سال هست که پروستات دارم یکی از کلیه هام مادرزادی کوچک هست تازگی رفتم دکتر گفتن پروستات شما بزرگ شده فقط شبها خیلی اذیت می شم تا صبح 5 بار میرم ادرار لطفا راهنمایی کنید 67 سن دارم
    1. تصویر کاربر NAME یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      تامسولوسین شبانه یک عدد مصرف کنید

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام خوبین ببخشید من 26 سال سن دارم یه مدتی هست شب ادراری دارم و احساس میکنم ادرارم کامل تخلیه نمیشه وبعد وبعد از اتمام احساس میکنم بازم ادرار دارم بعد قطره ای میاد وقتی سر کارم زیاد مثانه بهم فشار نمیاره ولی موقه که میخوام بخوابم از خواب بیدارم میکه خیلی فشار میاره لطفا راهنمایم کنید مرسی ممنون که متنو خوندین
    1. تصویر کاربر NAME دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر فدک دوشنبه ۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با سلام در آستانه پنجاه سالگی هستم.جهت چک آپ سونوگرافی شکم انحام دادم.اندازه پروستات را 31 گزارش کردند.spa را هم چند وقت قبل گرفتم نرمال بود.من هیچگونه علایم در مجاری ادرار ندارم.آیا لازم هست اقدم انجام بدهم.از چه مسیری زودتر و بهتر میتونم عمل کنم؟ قبلا از اطلاعات و دسترسی خوب شما سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر NAME دوشنبه ۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      نیاز به کاری در حال حاضر نیست

  • تصویر کاربر کامی جمعه ۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. من از سن 27 سالگی مشکل پروستاتیت داشته ام. در حال حاضر 51 ساله هستم. مشکل التهاب من چندان آزارنده نبود و تا به حال حبس ادراری نداشته ام. الآن حدود سه تا چهارسالی می شود که گاه به گاه دچار خونریزی پروستات می شوم. در حال حاضر فقط از کپسول امنیک استفاده می کنم و خیلی بهتر هستم اما خونریزی ام یک و نیم ماهی هست که خوب نمی شود. قبلاً خوب می شد و باز بهبود پیدا می کرد. برای بهبود کامل چه کار می توانم بکنم؟ آیا التهاب پروستات در حال حاضر درمان قطعی دارد؟ کپسول امنیک را من طبق بروشور داخل آن بعد از اولین وعدۀ غذایی مصرف می کنم. آیا آن را قبل خواب مصرف کنم بهتر نیست؟ با تشکر.
    1. تصویر کاربر NAME جمعه ۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      مصرف کنید.شما دچار التهاب پروستات هستید.از مصرف ادویه جات ، نشستن طولانی مدت بروی صندلی ،دوچرخه سواری و موتور سواری پرهیز کنید.روزانه دو نوبت در آب ولرم بنشینید.

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    درد در پشت مستانه تکرر ادرار استرس زیاد درد بیضه سمت چپ
    1. تصویر کاربر NAME شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سن تون ؟

  • تصویر کاربر امین شنبه ۲۲ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سالام دکتر خسته نباشید، من چند ماهه که بعد از انزال حالت اسپاسم تو مثانم دارم چندین متخصص رفتم دارو خوردم بهتر شدم ولی موقتی خودم با مصرف اب زیاد بعد چند روز خوب میشم، ولی ان قضیه تحمل سخته ،ادرارم وقتی که فشارش کم باشه دوشاخه میاد ولی فشار خوب میشه یتیکه میشه ،تقریبا همیشه ابتدا و انتهای ادرارم دوشاخص ازمایشاتمم پیوسته ممنون میشم راهنمایی کنید ، راستش جوری شده موقع انزال استرس دارم ک بعدش اینجور بشم
    1. تصویر کاربر NAME شنبه ۲۲ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      شما دچار التهاب پروستات هستید.مصرف ادویه جات را محدود کنید.سبک زندگی تان را تغییر و تنش عصبی را کاهش دهید.از نشستن طولانی،موتور سواری و دوچرخه سواری پرهیز کنید.جای نگرانی ندارد

  • تصویر کاربر روح سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    دکترسلام من 38 سال سن دارم سونویی که انجام دادم پروستات من بیش از حد نرمال است لطفا راهنمایی کنید و ریزش ادرار قطره ای هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر بهنام سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام و عرض خسته نباشید ب اقای دکتر
    ببخشید من چند وقت پیش مراجعه کردم ب دکتر ب علت اینکه احتباس ادراری داشتم
    بعد دکتر برام سونگرافی نوشت
    بعد نتیجه سونگرافی این شده ک سنگ کلیه ۲ میل دارم در کلیه چپم و مقداری شن ریزه در کیسه صفرا الان یک ماه میگذره برام قطرع سنکل تجویز کردن کوی بهتر شدم ولی الان موقعی ک ادرارم میگیره بیضه ام باد میکنه و معمولا تند تند ادرارم میگیره و چند روزی هست ک پهلوهامم درد میکنه جوری ک بی حال حال میشم و حالت دل مردگی بهم دست میده لطفا کمکم کنید چیکار کنم؟
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات