درمان گیاهی پروستات با حنا

کسانی که از مشکل بزرگی پروستات رنج می‌برند، می‌دانند علائم بسیار آزاردهنده است و گاهی درمان‌های موجود نیز پاسخ‌دهنده نیست. در این مقاله میخواهیم درمان گیاهی پروستات و همچنین حنا در درمان پروستات را بررسی کنیم.

درمان پروستات با گیاهان دارویی

همان طور که گفته شد بزرگی پروستات مساله‌ای طبیعی است که در بسیاری از مردها اتفاق می‌افتد، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند از این مشکل جلوگیری کرده یا آن را به تعویق اندازد. تحقیقات مختلف نشان داده است بعضی از گیاهان و مواد غذایی در پیشگیری از بزرگی و حتی دلایل دلایل سرطان پروستات موثر است. در این مقاله میخواهیم درمان گیاهی پروستات را بررسی کنیم.

به طور کلی، مصرف بیشتر میوه‌جات و سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدان آنها توصیه می‌شوند.هویج، چغندر، شلغم، کنگر فرنگی و انواع کلم به دلیل دارا بودن نوعی آنتی‌اکسیدان خاص می‌تواند در پیشگیری از بزرگی و سرطان پروستات موثر باشد.

مطالعات نشان داده است مردانی که مصرف دائمی کلم بروکلی یا سویا داشته‌اند کمتر دچار پروستات شده‌اند.

مصرف مرکبات برای درمان گیاهی پروستات

مصرف انواع مرکبات بویژه گریپ‌فروت، کیوی، هندوانه و گوجه‌فرنگی نیز در پیشگیری و کاهش علائم بزرگی پروستات مفید است.

ویتامین برای پروستات

مصرف کافی انواع ویتامین‌ها بویژه ویتامین E و C نیز توصیه می‌شود. آجیل، تخمه آفتابگردان، بادام و جوانه گندم غنی از ویتامین E است.

همچنین دریافت میزان کافی مواد معدنی بویژه روی و سلنیوم نیز در سلامت پروستات مفید است.

درمان گیاهی پروستاتیت

ماهی و غذاهای دریایی سرشار از این مواد معدنی است. نقش درمانی سیاه دانه، گندم و میوه آلو نیز در درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات به اثبات رسیده است.

حنا در درمان پروستات

در داخل وان یا تشت، آب ولرم باز کرده و کمی حنا اضافه کنند و نیم ساعت داخل آن بنشینند ( حداقل خاصیت این روش آن است که پروستات بزرگ را به راحتی درمان میکند)

درمان گیاهی پروستات با گزنه و تخم کتان

گزنه نیز برای درمان تورم و التهاب پروستات کاربرد دارد. به این منظور می‌توان روزانه سه بار دمکرده گزنه را مصرف کرد. عرق گزنه نیز مفید است.

مصرف روزانه سه دفعه؛ هر دفعه یک قاشق مرباخوری پودر دانه کتان نیز نقش بسزایی در کاهش علائم بزرگی پروستات دارد البته می‌توان از روغن دانه کتان نیز استفاده کرد. مصرف روزانه یک تا دو گرم پودر گیاه خشک‌شده دم‌اسب نیز می‌تواند در برخی بیماران مبتلا به بزرگی پروستات مفید باشد البته حتما باید با نظر پزشک استفاده شود، زیرا افزایش فشار خون از عوارض احتمالی مصرف این گیاه است.

درمان گیاهی پروستات مزمن

شبدر قرمز، شیرین بیان، چای سبز، شاهدانه، دانه آفتابگردان و تخم کدو از دیگر روش های درمان گیاهی پروستات در کاهش اندازه پروستات بزرگ‌شده خوش‌خیم است.

 

آیا با دیگر روش های درمان سرذطان پروستات اشنا هستید؟ آیا می دانید کدام یک از روش های درمان سرطان پروستات روشی قطعی و غیر قابل بازگشت است؟ برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

درمان سرطان پروستات

درمان پروستات در طب اسلامی

۱-مرکب ۴
۲-داروی پروستات
۳-مرکب ۱
۴-حجامت ساقین پا
۵-هر روز خوردن تخم کدوی خام ۵۰ گرم
۶-آخر شب خوردن ۷ یا ۲۱ دانه سیاهدانه

درمان گیاهی پروستات با اسپند

حدود ۱۰۰ گرم تخم اسپند را شش بار با آب سرد (در آب گذاشته شود و هم زده شود و آب آن دور ریخته شود) و سپس یکبار با آب جوشیده ی گرم شسته و در آفتاب خشک کنید؛ سپس با روغن گل سرخ مخلوط کرده و هر روز صبح یک قاشق مرباخوری (یک مثقال) بصورت ناشتا بمدت ۱۴ روز مصرف کنید.
نکته: مصرف اسپند در دوران بارداری ممنوع است. همچنین اسپند نباید آسیاب یا کوبیده یا جویده شود بلکه باید درسته قورت داده شود. این روش برای کسانی که کنترلی بر ادرار ندارند یا افرادی که بعلت تصادف یا ام اس پروستاتشان شل شده است مفید است نه کسانی که پروستات دارند و تقطیر بعد از ادرار دارند چون کاملا جلوی ادرار را میگیرد.

جهت پیشگیری سنجد کامل را پودر کرده و مصرف کنید. مصرف سویق سنجد نیز مناسب است چون سنجد سبب یبوست میشود ولی سویق آن نه

منبع :جام جم،مجله طب اسلامی

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی و پروستات در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را  مطرح نمایید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر موسوی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام پدرمن 70سال سن داره خونریزی شدید گرفته وهمراه باان سنگ هم دفع کرده دکتر گفته پروستاده باید عمل بشه لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر سید چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    باسلام پدرم 73 سالپروستات190ccوpsa150سال گذشتهpsa98داردبیوپسی انجام شد نتیجه پیوست تا حالا دارو مصرف نکرده کپسول آمینک 0.4 مصرف میکنه مشکل حل میشهلطفا راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر رضائی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    سابقه ۲ سنگ‌ ۳ میل در کلیه چپ دارم، مشکل در احساس تکرر ادرار و و یا ادرار واقعی ، اما به صورت کامل ادرار انجام نمی شود و در قسمت زیر شکم احساس گرم شدن و سوزش و یا پر شدن مثانه برای دفع ادرار دارم ، سن ۴۶ سال است . آیا می توانید در این خصوص مشاوره دهید ؟
    با تشکر
    رضائی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر سجاد یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    35 سالمه ،7 ماهه دچار بزرگی پروستات شدم و 2 به دکتر مراجعه کردم م دارو مصرف کردم
    اما هنوز علائم دارم و خوب نشدم و این مسئله منو بسیار نگران کرده ،باید چه کار کنم ؟
    1. تصویر کاربر NAME یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.سونوگرافی پروستات و آزمایش پروستات انجام داده اید؟در صورت انجام برای ما مدارک تان را بفرستید 

  • تصویر کاربر بابک چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    با سلام . من 37 سال سن دارم مدت 6 ماه هست با عدم تخلیه کامل ادرار مواجه هستم به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی حدود 250 سی سی مانده داشتم.آزمایش سیستوسکپی هم در مطب انجام دادن و تشخیص التهاب پروستات دادن قرص اومنیک تجویر کرده من مدت چند ماه استفاده کردم ولی فقط در صورت مصرف دارو تقریبا خوب هستم و با اتمام دارو تمامی حالت قبل باز میگردد . درخواست یه معالجعه بهتر را دارم . با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر قاسم پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    خسته نباشید آقای دکتر سلام من طبق سونویی که انجام دادم پروستادمن بیش ازحدنرمال است وسوزش وتکررهم زیاد دارم مراراهنمایی کنید آیا درمان میشود چه باید بکنم ممنون ازراهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر رضايي پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر
    ٦٤ سالمه با پي اس اي ١٧.٣٨ چهار بار بيوبسي كردم منفي بوده جديدا ادرار همراه با خون و لخته خون دارم چيكار بايد بكنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر Ali پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام. من ۳۲ سالم هست. نزدیک به ۶ماه هست که در صبح ادرارم با فشار کم میاد اما ادرار های دیگه ام در طول روز با فشار خوبی خارج میشه. در طول شب هم با یک بار احساس ادرار از خواب بیدار میشوم. بعد از سونو گرافی متوجه شدم یک شن ۳میل در کلیه سمت چپم هست ویک التهاب ۱۸ سی سی در پروستاتم هست. آزمایش psa من که با پیشنهاد خودم به پزشک بود در پایین براتون فرستادم.پزشک متخصص به من گفت علت مجرد بودنتون هست. در ضمن من دچار خود ارضایی شدم. در ضمن مثانه من کامل تخلیه نمی شه. این رو تو سونوگرافی بهم گفتن. میخواستم نظر شما رو بگیرم. آیا مشکوک به سرطان پروستات می شویم.....؟؟در ضمن من مجرد هستم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمایش نرمال است شما کاملا سالمید وبه این موضوع اهمیت ندهید
  • تصویر کاربر بهرامی یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    خدا قوت
    با توجه به سنم که ۴۲ سال هست پروستاتم بزرگه و مشکلاتی ایجاد کرده، مسیرها تنگ شده مثانه کامل تخلیه نمیشه و به محضی پر میشه فشار میاره و...
    به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی، آزمایش و تخلیه مثانه از طریق دستگاه هم انجام شده، کپسولی بنام پیوسته رهش تجویز شد، تا زمانی مصرف میشه احساسم نسبتا خوبه اما دارو ک تموم میشه دوباره مث روز اوله...
    خواستم ببینم چاره کار چی هست، ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      ادامه دهید داروها را
  • تصویر کاربر Amir یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    من نزدیک به بیست وپنج ساله با عفونت مزمن پروستات مواجهم که منجر به تنگی و احتقان حاد پروستات شده با اینکه انواع انتوبیوتیک ها امتحان کردم و بهبود نیافتم و منجر به کاهش شدید تمایلات جنسی بنده شده و زندگی اجتماعی من را کاملا در گیر کرده در مورد ادامه زندگی با این شرایط نظر دکتر را خواهانم که پیشاپیش قرین امتنان است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      باید ازمایش هورمونهای جنسی بدهید
درحال دریافت اطلاعات